Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
A kamaszok álmát igazolta egy vizsgálat (2016.09.01)

Több vizsgálat után erősödik a tudósokban a nézet, hogy a kamaszok szervezetének a későn fekvés és a későn kelés kedvez. A University of Minnesota kutatói 8 középiskolában tanulmányozták, milyen élettani és tanulmányi hatásai vannak a korábbi és a későbbi iskolakezdésnek. Azt tapasztalták, hogy minél később csöngettek be az első órára, annál kedvezőbb volt a diákok mentális egészsége, kevesebbet hiányoztak az órákról. Egyes iskolákban még az osztályzatok és a teszteredmények is javultak, bár ez nem mindegyiknél volt megfigyelhető. 

Kiderült, ha a gyerkőcöket a kötelességeik túl korán rángatják ki az ágyból, nem tud beindulni az agyuk a tanulásra. A kevés alvás pedig előbb-utóbb megbosszulja magát. 2012. után több száz amerikai iskolában döntött úgy a vezetőség, hogy későbbre tolják a tanítás kezdetét, Kaliforniától Connecticuton és Kentuckyn át Minnesotáig.

A Ritmus.hu cikkéből a jelenség biológiai magyarázatát is megtudhatja és választ kaphat arra is, hogy az alvásnak milyen szerepe van a tanulásban.

A Multi-Pay® Cafeteria kártya is segíti a tanulást

 

<< VISSZA