Megéri egészségessé tenni a céget (2019.01.9.)
Ha dolgozók azt érzik, hogy a vezetőség erőfeszítéseket tesz a jó közérzet biztosításáért, meghálálják: lojálisabbak, hatékonyabban dolgoznak. Ez így volt tíz évvel ezelőtt is, és ma is, amikor a munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően felértékelődnek a munkavállalók megszerzése és megtartás érdekében hozott döntések.

A 2000-es évek közepén Amerikában zajlott egy Krónikus Betegségeket Megelőző Munkahelyi Program nevű kezdeményezés, amelynél az induláskor, majd hat hét és fél év elteltével felmérték a dolgozók fizikai állapotát, táplálkozási szokásait és számos betegség rizikófaktorának jelenlétét. Már a második mérés alkalmával tapasztalható volt, hogy a résztvevőknek csökkent a vérnyomása, a testzsír- és a koleszterinszintje. Ezen felül a megkérdezettek 39%-a teljes körűen változtatott életvitelén, tehát a munkahelyén kívül is egészségesebben táplálkozott és növelte a fizikai aktivitását. A prevenciós programokra szánt költség később az anyagiakban is megtérült: nőtt az egészséges munkavállalók teljesítménye, csökkent viszont a betegállományban töltött napok száma – idézi az eredményeket a Webbeteg.hu. Ráadásul, mivel a dolgozók érezték, hogy a vezetőség is erőfeszítéseket tesz a jó közérzet biztosításáért, a személyes elköteleződésük is megnőtt a cég felé, és még inkább a közösség részének érezték magukat. Mindezen folyamatok pedig nyilvánvalóan hatékonyabb munkavégzést eredményeztek.

Bár ez a kutatás nem ma készült, a megállapításai 2019-ben is éppen úgy helytállók, mint 15 éve voltak.

3 munkahelyi egészségmegőrző tipp (Forrás: webbeteg.hu)

  1. Alternatív reformétrend támogatása

Jó lehetőség a munkavállalónak, ha maga döntheti el, marad-e a hagyományosabb étrendnél, vagy az egészségesebb, alacsonyabb zsír- és kalóriatartalmú, teljes értékű fogásokat választja. Ha mód van rá, sokan szavaznak a vörös húsok helyett fehérekre, a fehér kenyér helyett a teljes kiőrlésűre, a túl sok állati fehérje helyett a zöldségekre, vagy éppen a krémes süteményeket váltják fel friss gyümölcsökkel. Az eredmény nem csak a kilók csökkenésében, de az energikusabb fizikai állapotban is mérhető.

  1. Mindennapos rövid, szervezett testmozgás

Ha a dolgozóknak van lehetőségük akár az ebédidőben – még evés előtt – 10-15 percet tornázni, nem csak felfrissülnek, de beindítják a gyorsabb anyagcserét és egy kis gerinctornával megelőzhetik az ülőmunkával járó mozgásszervi elváltozásokat is. Ehhez pedig nem feltétlenül szükséges gyógytornász, egy szakember által felkészített, kellően lelkes kolléga is képes levezetni a nyakra, a vállra, a gerincre koncentráló gyakorlatokat. A munkavégzés ily módon történő megszakítása a képernyős munkahelyeken gyakran fellépő szempanaszokra is jótékony hatású.

  1. Munkahelyi egészségszűrés

A munkahelyeken szervezett szűrések nemcsak a dolgozók lojalitását növelik, hanem olyan, addig rejtett betegségekre is fény derülhet ilyen módon, amelyek tüneteket okozva már sokkal súlyosabb problémát, ezáltal kiesést jelentenének a munkából. A hagyományos fogászati-, látás- és hallásvizsgálatokon kívül az allergiavizsgálat, az anyajegyszűrés, a komplex kardiológiai vizsgálat vagy akár a stresszszint-mérés is bekerülhet a szűrőcsomagba, amely munkáltatói célzott támogatás formájában a bérnél 40%-kal kedvezőbb, 40,71%-os adózással finanszírozható.

 

<< VISSZA