|
|
|
 |
 |
|
 |
|
Gyakran ismétlődő kérdések
Belépés, tagság Hogyan lehetek pénztártag? |  |
Váljon taggá online, egyszerűen, gyorsan, kényelmesen.
Vagy töltse ki a Belépési nyilatkozatot, írja alá és küldje be pénztárunkhoz (1022 Budapest, Bimbó út 18., 1535 Budapest Pf.: 861).
Fizessen be 4 000 forintot, mely fedezi az Új Pillér kártya díját:
-
utalhat az Új Pillér Egészségpénztár CIB banknál vezetett bankszámlájára (10700024-43040607-51100005). Az utaláskor kérjük, adja meg a megjegyzés rovatban az Ön nevét és adóazonosító jelét, hogy a beérkezett pénz azonosítása a legkevesebb időt vegye igénybe és minél hamarabb postázhassuk új kártyáját.
-
befizethet személyesen a CIB bank fiókjaiban. A fiókok nyitva tartásáról a www.cib.hu internetes portálon lehet tájékozódni.
A pénz beérkezését követő kettő héten belül az Ön által megjelölt levelezési címre postázzuk újpilléres egészségkártyáját.
Szükséges letölthető dokumentumok: Belépési nyilatkozat
A taggá válás feltétele:
-
juttassa el hozzánk postán az aláírt vagy e-mailen az AVDH hitelesítéssel ellátott belépési nyilatkozatát.
-
befizesse a belépési nyilatkozat aláírásával igényelt egészségkártya/egészségkártyák díját. A Kártyaszabályzatban foglaltaknak megfelelően a belépéskor igényelt főkártya ára 3820 forint + 4,5% működési költség, a társkártyáé 2500 forint + 4,5% működési költség. A befizetésre 20% szja-visszatérítés jár.
-
Ha 1 főkártyát kér, fizessen be 4000 forintot,
-
ha 1 főkártyát és 1 társkártyát kér, fizessen be 6618 forintot,
-
ha 1 főkártyát és 2 társkártyát kér, fizessen be 9236 forintot.
Csak ha mindez megtörtént, kerül gyártásba az egészségpénztári kártyája.
|
| Van költsége a belépésnek? |  |
Nincs belépési díj, de a tagsági jogviszony létesítésének feltétele, hogy a pénztártag rendelkezzen érvényes újpilléres egészségkártyával. A kártyakibocsátás költsége 3820 (háromezer-nyolcszázhúsz) forint, amelyet az egyéni fedezeti számláról automatikusan levonunk. Ahhoz, hogy ez az összeg rendelkezésre álljon, 4000 forintot kell befizetni. A kártya 4 évig érvényes.
|
| Mennyi a minimális havi tagdíj? |  |
A Pénztár önkéntes, ezért nincs tagdíj, de a szolidaritás elve alapján havonta legalább 10 000 forint befizetését (tagdíj) várjuk el tagjainktól. Érdemes minél magasabb összeget befizetni annak érdekében, hogy az előre nem látható egészségügyi kiadásokat is tudja fedezni a megtakarításából. A tagdíjat fizetheti havonta, előre negyedévre, félévre vagy az egész évre. Átutalásesetén a közlemény rovatban tüntesse fel, hogy milyen időszakra vonatkozik a befizetés. Bankkártyás fizetés esetén e-mailben (ugyfelszolgalat@ujpiller.hu) rendelkezzen az időszakról. A működési költséggel (4,5%) csökkentett befizetést tudja a pénztári szolgáltatásokra fordítani. A 10 000 forint havi befizetés elmulasztása hozamelvonással jár, azaz kevesebb hozamot írunk jóvá a számláján, mint amit az adott negyedéves átlagtőkéjére vetítve kapott volna, ha minden hónapban megtörténik a tagdíj-fizetés.
|
| Mennyi pénz kerül a kártyára? |  |
Az Új Pillér a szektor legalacsonyabb költségű pénztára: évi 500 ezer forint befizetésig 4,5% a levonás, afelett a befizetés 100%-át jóváírjuk az egyéni fedezeti számláján.
A tagdíjbefizetéseket a pénztári alapok között az alábbiak szerint osztjuk fel:
0-500 ezer Ft-ig
|
levonás: 4,5%
|
a kártyáról költhető 95,5%
|
500 ezer Ft feletti rész
|
levonás: 0%
|
a kártyáról költhető 100%
|
|
| Ki használhatja az újpilléres egészségkártyát? |  |
Az Új Pillér Egészségpénztár kártyáját – a bankkártyákkal azonos módon – kizárólag az használhatja, akinek a neve a kártyán szerepel. Tízezer forint feletti vásárlás esetén – a visszaélések elkerülése végett – a szolgáltatók kérhetik a kártyabirtokost a személyi igazolványa felmutatására.
Az Új Pillér Egészségpénztár tagjai egyéni egészségpénztári számlájuk terhére az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 1.§-ának (1) bekezdés a.) pontja alapján a Ptk. által meghatározott, a pénztárhoz bejelentett közeli hozzátartozóik valamint az élettárs által igénybe vett szolgáltatásokat is finanszírozhatják kártyájukkal.
Közeli hozzátartozó:
-
a házastárs,
-
az egyeneságbeli rokon,
-
az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermekek,
-
az örökbefogadó-, a mostoha- és nevelőszülő,
-
valamint a testvér.
Közeli hozzátartozót az E-dokumentumok között megtalálható „Szolgáltatásra jogosult bejelentő” című nyomtatványon szükséges bejelenteni.
|
| Hogyan lehet társkártyát igényelni/szolgáltatásra jogosult kedvezményezettet bejelenteni? |  |
A társkártya igényléshez szükséges nyomtatvány megtalálható az E-dokumentumok menüben. A társkártya díja 2 500 Ft, amelyet az igénylőlap beérkezését követően automatikusan levon a Pénztár a főkártya-tulajdonos egészségszámlájáról (ahhoz, hogy az egyenlegen rendelkezésre álljon az összeg, 2618 forintot kell befizetni figyelembe véve a működési költséget). A szolgáltatásra jogosultat szintén be kell előre jelenteni az erre szolgáló nyomtatvány kitöltésével és Pénztárhoz való eljuttatásával, deez nem jár költséggel. A nyomtatványokat elküldheti postán a 1535 Budapest, Pf.: 861 címre vagy elektronikusan AVDH hitelesítéssel az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu címre.
|
| Ki lehet társkártya tulajdonos/szolgáltatásra jogosult kedvezményezett? |  |
Társkártyát kaphat vagy szolgáltatásra jogosult kedvezményezett lehet a közeli hozzátartozó – a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér, valamint a Pénztártörvény alapján az élettárs –, aki így igénybe veheti a pénztár valamennyi szolgáltatását a pénztártag számlája terhére. Akinek társkártyája van, az kártyával tud fizetni a szolgáltatásokért, míg a kedvezményezett nem kap kártyát, ő a Pénztár nevére szóló számlát utólag tudja elszámolni a pénztártag egyéni számlájának a terhére.
|
| Meddig érvényes az újpilléres egészségkártya? |  |
A kártya 4 évig érvényes, a kártyán feltüntetett hónap utolsó napján 24:00 óráig, attól függetlenül, hogy az munka- vagy ünnepnap. A lejárat hónapjában postázza a Pénztár az új kártyát, amelyet aktiválni kell. Az aktiválását követően a korábbi kártya automatikusan érvényét veszti.
A négyévenkénti kártyacsere díja 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül az egyéni egészségszámlán rendelkezésre álló egyenlegből. Az új kártyát a Pénztár postán küldi ki, éppen ezért kérjük, gondoskodjon róla, hogy az aktuális postacíme szerepeljen a Pénztár nyilvántartásában. A változást az adatmódosító lapon jelentheti be.
|
| Mi a teendőm a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) által előírt teljes körű azonosítással kapcsolatosan? |  |
A Pmt. értelmében a pénzügyi intézményeknek – így az egészségpénztáraknak is – el kell végezniük ügyfeleik teljes körű átvilágítását. Ez a lakossági ügyfelek vonatkozásában azt jelenti, hogy a pénztárnak minden tagja esetében ellenőrizni kell a törvényben előírt személyes adatokat, rendelkezni kell a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányok másolatával, továbbá a tag kiemelt közszereplői státuszát igazoló nyilatkozattal.
Az azonosításhoz szükségünk van
-
az érvényes személyazonosító okmánya mindkét oldalának olvasható másolatára,
-
az érvényes lakcímkártyájának csak a lakcímet tartalmazó oldalának olvasható másolatára,
-
az oldalunkról letölthető közszereplői nyilatkozatot kitöltve.
Az azonosítást elvégezheti
-
személyesen az ügyfélszolgálatunkon (1022 Budapest, Bimbó út 18.) ügyfélfogadási időben,
-
postai úton (1535 Budapest Pf. 861.)
-
e-mailen a rendszerünkben rögzített e-mail címéről. Az okmányok másolatát és az AVDH hitelesítéssel ellátott közszereplői nyilatkozatot az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu címre küldje el.
A személyes azonosítás elvégzését követően azonnal használni tudja egyenlegét. A postai úton történő azonosításnál kérjük, vegye figyelembe, hogy a dokumentumok beérkezése és feldolgozása időt vesz igénybe, ezért egyenlege zárolását a szükséges okmányok hiánytalan beérkezését követő 5 munkanapon belül tudjuk feloldani. A rendelkezésünkre bocsátott információkat az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) értelmében kizárólag a Pmt.-ben előírt teljes körű ügyfél-azonosítás céljából használjuk és tároljuk.
|
|
Tagdíj, befizetés A szolgáltatásokra nem elegendő a kártyán levő pénz. Hogyan tudok pénzt befizetni? |  |
A pénztártag az év folyamán bármikor teljesíthet eseti befizetést a weboldalon online bankkártyás feltöltéssel vagy utalással az Új Pillér Egészségpénztár számlájára (CIB 10700024-43040607-51100005). A megjegyzés rovatban tüntesse fel a kártyaszámot és a pénztártag nevét. Az Új Pillér Egészségpénztár ebben az esetben garantálja az átutalást követő 2-3 munkanapon belül történő jóváírást.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a 4 órán belüli utalási kötelezettség teljesítése a különböző bankok egymás közötti elszámolására vonatkozik és az egészségpénztárakra nem.
A bankkártyás befizetési oldalon állandó bankkártyás befizetést is beállíthat. Ebben az esetben a Pénztár minden hónapban a megbízás megadásának napján (ha március 10-én adott megbízást, minden hónap 10-én) lehívja az Ön által beállított összeget a bankkártyájáról.
A Lendületkártya aktiválásával is gondoskodhat az egyenlegéről. A kényelmi szolgáltatás beállítását követően, ha a pénztári egyenlege 10 000 forint alá csökken, automatikusan lehívjuk az Ön által előre beállított összeget a bankkártyájáról, és átvezetjük az újpilléres kártyájára a működési költség levonását követően
|
| Miért éri meg aktiválni a Lendületkártyát? |  |
A Lendületkártya segítségével a család kártyahasználati szokásaihoz tudja igazítani az egyenlegét. Ha aktiválja, egy Ön által megadott összeggelautomatikusan feltöltjük a pénztári egyenlegét, amikor az 10 000 forint alá csökken. A befizetés bankkártyás tranzakció, így nem terheli tranzakciós illeték. A Lendületkártya függetlenül működik a rendszeres bankkártyás levonástól.
|
| Kinek ajánljuk a Lendületkártyát? |  |
Mindenkinek, aki rendszeresen használja a pénztári kártyáját, de nem szeretné állandóan ellenőrizni az egyenlegét. Induljon ki a költési szokásaiból, és ennek megfelelően állítsa be a Lendületkártya összegét.
Annak is biztonságos megoldás lehet a Lendületkártya, aki a családtagjairól társkártyával gondoskodik. Így nem fordulhat elő, hogy bármelyik társkártya-tulajdonos vagy éppen a pénztártag váratlan helyzetbe kerüljön a kasszánál. Abban az egész család biztos lehet, hogy a 10 000 forintot mindig meghaladja az egészségszámlán lévő összeg, költsön is bármekkora összeget az újpilléres kártyájával.
Szintén jól jön a Lendületkártya kártyaújragyártáskor. A Pénztár a főkártya vagy társkártya lejárati hónapjában, az első munkanapon automatikusan levonja a kártyagyártás díját az Ön számlájáról, hogy időben postázni tudja az új kártyákat. Mindez azonban csak akkor valósul meg, a kártyadíj összege – egy kártya újragyártási költsége 2500 forint – rendelkezésre áll az egyéni fedezeti számláján.
Ha Ön vagy szolgáltatásra jogosult kedvezményezettje rendelkezik újpilléres egészségbiztosítással, szintén a Lendületkártyát ajánljuk. Nézze meg, hogy mekkora havi költséget jelent Önnek a biztosítás, és állítsa be ennek megfelelően a Lendületkártyája értékét. Így biztosan nem fordulhat elő, hogy az ellátásszervező arról tájékoztatja önt, hogy a díjfizetés elmaradása miatt nem tudja igénybe venni a szolgáltatást.
|
| Mi a PontNekem? |  |
A PontNekem az egészségpénztárak között egyedülálló hűségprogram, amelyhez bárki csatlakozhat, aki érvényes Új Pillér tagsággal rendelkezik, és szeretne még több előnyhöz jutni a tagsága révén. A klasszikus pontgyűjtő programra az Online ügyintézésben kell regisztrálni, és azt követően máris indul a pontgyűjtés. A PontNekem tagjai egészségforintokra váltható hűségpontokat tudnak gyűjteni, amelyek bármikor beválthatók az új pilléres egészségkártyával történő vásárlások összegének csökkentésére vagy a kártyagyártás díjára. Pontot ér már a regisztráció is, az egyéni és a munkáltatói befizetés, az e-irat igénylése vagy a hírlevélre történő feliratkozás.
|
| Mire fordíthatom a munkáltatótól kapott célzott támogatást? |  |
A Pénztár és a munkáltató között létrejött szerződés szabályozza, hogy mire lehet elkölteni a célzott támogatást. A munkáltatói online ügyintézésben, a célzott támogatásban részesülő munkavállalók számár kialakított felületen tudja ellenőrizni, hogy mekkora összeget és mire fordíthat. A munkáltató adószámának első nyolc számjegyével és a pénztártag adóazonosító jelével tud bejelentkezni a felületre.
Hogyan tudom elkölteni a juttatást?
A gyógyszertárban és a Pénztárral szerződéses kapcsolatban lévő magánegészségügyi intézményekben a célzott támogatás az egészségpénztári kártyával ugyanúgy költhető, mint az egyéni befizetések. A bankkártya-elfogadó helyeken – POS terminállal rendelkező gyógyszertárban és magánegészségügyi szolgáltatónál – az újpilléres egészségkártya úgy működik, mint bármilyen más fizetőkártya.
A bankkártya-terminál automatikusan kezeli a kártyán lévő különböző – célzott támogatásból és saját befizetésből származó – egyenlegeket akár egy fizetésen belül. Először a munkáltatói támogatás egyenleget, majd a saját befizetésből származó megtakarítást terheli a rendszer.
Az önsegélyező szolgáltatásokra kapott célzott támogatás nem költhető egészségpénztári kártyával. Ebben az esetben az önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó igénylési folyamatot kell követni, amiről bővebben itt, az egyes szolgáltatásokra kattintva tájékozódhat.
|
| Mikor szűnik meg a tagság? |  |
A pénztártag bármikor dönthet úgy, hogy kilép a pénztárból. A kilépési nyilatkozat elküldésével elindul a kilépési folyamat.
A pénztári tagság igazgatótanácsi határozattal is megszüntethető tartós tagdíj-fizetés esetén. A tagsági viszony az utolsó tagdíjfizetési hónapot követő 96. hónap első napjával külön eljárás nélkül is megszűnik abban az esetben, ha a pénztártag ez idő alatt nem fizetett tagdíjat.
|
| Mit jelent a tagdíjelmaradás? |  |
Minden egészségpénztár meghatároz az alapszabályában egy havonta minimum fizetendő összeget, amit szeretne, ha a tagjai teljesítenének. Az Új Pillér esetében ez 10 000 forint, amit legkésőbb minden hónap 15-ig vár a pénztár. Ez a pénz a működési költség levonása után a pénztár bármely szolgáltatására fordítható, sőt, az összeg után jár 20% szja-visszatérítés is, ami az adott évre vonatkozó adóbevallásban érvényesíthető. A pénztártagot hozamkiesés érheti abban a negyedévben, amelyben befizetést nem, vagy csak részlegesen teljesít. A hozamelvonás a negyedéves minimális tagdíjra eső működési és likviditási tartalék összege, de nem haladhatja meg a felosztott negyedéves hozam összegét. Az Új Pillér alapszabálya szerint azokat a tagjait, akik tagdíjelmaradása meghaladja a 96 hónapot és a tárgyévben sem érkezett be az elvárt befizetés éves összege (120 000 Ft), külön eljárás nélkül kizárja.
|
| Ki számít tartós tagdíj-nemfizetőnek? Mi a tartós tagdíj-nemfizetés következménye? |  |
Amennyiben a tag három havi vállalt tagdíjának megfelelő összegű tagdíjat nem fizet meg, az tartós tagdíj-nemfizetésnek minősül. A pénztár honlapjának online ügyintézési felületén a folyószámla kimutatás menüpont alatt tájékoztatja a tartósan tagdíjat nem fizető tagot a tagdíjfizetési elmaradásáról és felhívja figyelmét a nemfizetés jogkövetkezményeire. A Pénztár a tartós tagdíj-nemfizető tagot az éves egyéni számlaértesítőben figyelmezteti a tagdíj-fizetési kötelezettségére.
A tartós tagdíj nem fizető tag tagsági viszonya az utolsó tagdíjfizetési hónapot követő 96. hónap első napjával külön eljárás nélkül megszűnik.
|
| Mi történik, ha nem érkezik tovább az újpilléres egészségkártyámra munkáltatói befizetés? |  |
A munkáltatói befizetés elmaradása nem jár a pénztári tagság megszűnésével. Az újpilléres kártyáját továbbra is tudja használni és egyéni befizetéssel feltölteni az egészségpénztári egyenlegét. A befizetése után 20% szja-jóváírás jár Önnek. Érdemes megtartani a tagságot és a jövőben egyénileg feltölteni az újpilléres kártyát, hogy a 20%-os adó-visszatérítést kihasználva vásároljon gyógyszert, vehesse igénybe a magánegészségügyi ellátást, kössön egészségbiztosítást vagy vegye igénybe a számtalan jóléti támogatást – például lakáshitel-törlesztési kiegészítést – nyújtó önsegélyező szolgáltatást.
Már havi 10 ezer forint befizetés is elég, ha Ön meg szeretné tartani a kártyáját. Az egyéni befizetését teljesítheti online bankkártyás feltöltéssel, banki átutalással, vagy eseti befizetéssel is, az Új Pillér CIB Banknál vezetett bankszámlájára (CIB 10700024-43040607-51100005). Fontos, hogy a megjegyzés rovatban adja meg az adóazonosító jelét és a pénztártag nevét.
Egyéni befizetéseiért hűségpontokat is jóváírunk, amelyek később egészségforintokra válthatók.
|
| Kapok hozamot a pénztári megtakarításom után? |  |
Az Új Pillér a törvényi előírások szerint befekteti a tagjai befizetéseit. A pénztári vagyonon elért hozamot negyedévente osztjuk fel és írjuk jóvá tagjaink egyéni számláján arányosan a negyedéves átlagtőkére vetítve. Figyelem, a hozam nagyságát befolyásolja a rendszeres havi tagdíjfizetés. Tagdíjelmaradás esetén kevesebb pénz kerül a számlájára, mint ami amúgy a megtakarítás összege alapján járt volna. A hozamfelosztási szabályzat alapján a Pénztár a negyedéves tagdíj működési és a likviditási hányadának megfelelő összeggel (1350 Ft), de legfeljebb a hozam összegével csökkenti a jóváírást.
|
| Hogyan lehet eseti befizetéssel feltölteni a kártyát? |  |
A pénztártag az év során bármikor teljesíthet eseti befizetést, a kártyáját feltöltheti online bankkártyás feltöltéssel, vagy van lehetőség az Új Pillér Egészségpénztár számlájára (CIB 10700024-43040607-51100005) történő közvetlen átutalásra is, a megjegyzés rovatban feltüntetve a kártyaszámát és a pénztártag nevét. Fontos, hogy a megjegyzés rovatban a kártyaszám kerüljön beírásra, hiszen ez a pénztártag azonosításának feltétele, és a Pénztár ebben az esetben garantálja az átutalást követő 2-3 munkanapon belül történő jóváírást.
|
| Az egyénileg befizetett összeg mennyi idő alatt kerül a kártyára? |  |
A bankkártyás befizetés azonnal költhető az egészségpénztári kártyájával, az utalással teljesített befizetéseket a pénztár a bankszámlájára történő megérkezést és azonosítást követő két munkanapon belül teszi költhetővé.
|
|
Online ügyintézés, AVDH Mennyi pénz van a kártyámon? |  |
A kártya mindenkori egyenlegéről az Új Pillér Egészségpénztár ügyfélszolgálata, a Telepatika automatikus egyenleg-lekérdező rendszere a 06-1-210-9790-es telefonszámon ad felvilágosítást, ezen felül megnézheti a weboldalon a Lekérdezem az egyenlegem menüpontban is.
|
| Milyen ügyet intézhetek az Online ügyintézésben |  |
A díjmentes, éjjel-nappal működő online ügyintézési felületen - regisztrációt követően - bármikor elérheti az aktuális kártyaforgalmi kimutatását, valamint e-mail üzenetek segítik kontrollálni az újpilléres egészségkártyát érintő mozgásokat. Az alábbi szolgáltatásokat éri el online:
-
Folyószámla kimutatás
-
PontNekem♥ hűségprogram
-
Adatmódosítás
-
Kártyák kezelése (limit beállítása, aktiválás, tiltás)
-
Állandó bankkártyás megbízás kezelése
-
Emlékeztető-kérés beállítások
-
Igénybe vett szolgáltatások értékelése
-
Saját jelszó megadása
-
Új pénztári jelszó igénylése
-
Letölthető adóigazolás
-
Letölthető éves kártyaforgalmi kimutatás
-
Újpilléres egészségkártyával fizetett adóköteles szolgáltatások
-
Nem elszámolható egyéni számlák
-
Hírlevélre feliratkozás
Az online intézhető ügyek köre folyamatosan bővül, hogy tagjaink érintkezésmentesen, bárhonnan, kényelmesen intézhessék napi egészségpénztári ügyeiket.
|
| Kérhetem az adóigazolást és az éves egyenlegközlő kimutatást elektronikusan? |  |
Igen, a Pénztártörvény 13.§ (4) bekezdése lehetővé teszi, hogy a pénztár elektronikus iratban küldje a pénztártag számára a kártyaforgalmi kimutatást és az adóigazolást. Töltse ki a szükséges nyilatkozatot és küldje meg a 1535 Budapest, Pf.: 861. levelezési címre vagy AVDH hitelesítéssel e-mailen az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu címre. Amennyiben január 10-éig beérkezik a nyilatkozata, a megelőző adóévre vonatkozó igazolásokat is letöltheti az Online ügyintézésből adott év január 31-től.
|
| Mi a teendőm, ha megváltoztak a pénztár nyilvántartásában szereplő adataim? |  |
A Pénztár adatbázisában szereplő egyes adatait módosíthatja az Online ügyintézésben regisztrációt követően. A személyes adataiban (a pmt. szerinti azonosításhoz használt okmányaiban, állandó lakcímében, közszereplői státuszában) beállt változás bejelentéséhez azonban ki kell töltenie és a Pénztárhoz eljuttatnia az Adatváltozás-bejelentő és azonosítási adatlapot, valamint az új okmányainak másolatát.
|
| AVDH hitelesítés lépésről lépésre |  |
-
Töltse ki az adott ügyintézéshez szükséges kitölthető pdf nyomtatványt, majd mentse le azt a saját számítógépére. Kérjük, ügyeljen arra, hogy minden sort hiánytalanul kitöltsön!
-
Hitelesítse a dokumentumot ezen az oldalon. Kizárólag az a személy hitelesítheti a nyomtatványt, aki amúgy is aláírná. Ha az adott ügyintézés több aláírót igényel, mindenkinek külön-külön kell hitelesítenie a dokumentumot, majd mindegyik hitelesített dokumentumot egy e-mailben kell elküldeni a Pénztárnak. Az összes hitelesített példány együttesen biztosítja majd mindenki aláírását.
-
Töltse fel az aláírandó Pdf-et az AVDH felületére (https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes)
-
Ne felejtse el kiválasztani a „Hiteles PDF” opciót és elfogadni az ÁSZF-et.
-
Kattintson a Feltöltés gombra, majd adja meg ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát.
-
Ezután a letöltés gombra kell kattintani, hogy a hitelesített dokumentumot el tudja menteni a számítógépére. Kérjük, ne használja a „Küldés e-mailben” lehetőséget, ezt a Pénztár nem tudja fogadni!
-
Ellenőrizze, hogy sikeres volt-e a hitelesítés: ebben az esetben a nyomtatvány jobb felső sarkában szerepel az AVDH-bélyegző.
-
A hitelesített pdf-et/pdf-eket küldje el az ügyintézéshez megfelelő e-mail címre. A levélben ne felejtse el megadni az ügyintézés típusát, nevét és adóazonosító jelét, hogy munkatársaink gyorsabban beazonosíthassák a beérkezett dokumentumot.
-
Általános ügyekben (belépés, rendelkezőnyilatkozatok, számlák, adatváltozás, stb…): ugyfelszolgalat@ujpiller.hu
-
Biztosítással kapcsolatban: biztositas@ujpiller.hu)
-
Az ügyintézés sikerességéről válasz-e-mailben tájékoztatjuk.
Amennyiben még nem rendelkezik Ügyfélkapu-regisztrációval, ingyenesen létesíthet a kormányablakokban, az okmányirodákban és az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain. Ezután tud élni a nyomtatványbeküldés hiteles, kényelmes és biztonságos online módjával.
|
|
Új Pillér kártya Költéskor milyen limitek vonatkoznak a kártyára? |  |
A pénztártagok biztonsága érdekében egy kártyát egy nap ötször lehet használni (a hatodik tranzakció már nem megengedett), valamint egy kártyáról napi 500 ezer forintnál nagyobb összeget nem lehet igénybe venni. A napi limit megemelését az Online ügyintézésbe bejelentkezve azonnal tudja intézni, vagy kérjük az emelésről kettő munkanappal a kártyahasználatot megelőzően írásban rendelkezzen elektronikusan (ugyfelszolgalat@ujpiller.hu) vagy papír alapon faxon (+36 1 210 9778). A levélben kérjük feltüntetni a pénztártag nevét, kártyaszámát, adóazonosító jelét, a limit emelés időszakát és az összeget.
|
| Az újpilléres egészségkártyámat ellopták, vagy elvesztettem. Mi a teendő? |  |
Le kell tiltani a kártyát az Online ügyintézésben vagy telefonon a nap 24 órájában a +36 1 210 9790-es telefonszámon.
|
| A letiltott kártya helyett hogyan kaphatok újat? |  |
A pótkártya díja (kártyánként) 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül a rendelkezésre álló egyenlegből. Abban az esetben, ha nem áll rendelkezésre az összeg, be kell fizetni a működési költséggel növelt pótkártya díjat (2618 forintot). A kártya akkor kerül legyártásra, ha a díj rendelkezésre áll a pénztártag egyéni egészségszámláján.
|
| Elveszett/ellopott kártya esetén az anyagi kár kit terhel? |  |
Az Új Pillér Egészségpénztár a letiltás kezdeményezésére vonatkozó bejelentés megtételét követően minden esetben átvállalja a kártya jogosulatlan felhasználása miatti kockázatokat és költségeket, kivéve, ha a kár a kártyabirtokos szándékosan vagy súlyos gondatlanságból okozott magatartása miatt következett be. A bejelentésig felmerült károkat a kártyabirtokos viseli. A pótkártya díját (kártyánként 2 500 Ft) is a kártyabirtokosnak kell megfizetni.
|
| A kártyacserével kapcsolatos gyakorlati tudnivalók |  |
A négyévenkénti kártyacsere díja 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül az egyéni egészségszámlán rendelkezésre álló egyenlegből. Figyelem! A célzott támogatás nem kerül az egyéni egészségszámlán jóváírásra, és a támogatás nem fedezi a kártyadíjat. Ellenőrizze az Online ügyintézésben, hogy rendelkezésre áll-e a kártya gyártásához szükséges összeg az Ön folyószámláján.
A régi újpilléres egészségkártya a kártyán feltüntetett hónap utolsó napjának 24:00 órájáig érvényes attól függetlenül, hogy az munka- vagy ünnepnap.
A hónap fordulónapján a régi újpilléres kártya automatikusan érvényét veszti, akkor is, ha nem aktiválta az új kártyáját. A Pénztár automatikusan intézkedik az új kártya gyártásáról, amennyiben a díja (2500 forint) rendelkezésre áll a pénztártag egyéni számláján. Az új kártyát (a társkártyát és a főkártyát is) a pénztártag címére küldjük postán. A kártya mindaddig inaktív, amíg a pénztártag nem aktiválja. Az új kártya aktiválásával a régi kártyája automatikusan érvénytelenné válik.
Amennyiben nem érkezett meg Önhöz az új kártyája, kérjük, keressen meg minket! Telefonos ügyfélszolgálatunk a hét első munkanapján 8:00-20:00 óra között, egyéb munkanapokon 8:00-16:00 óra között várja hívását a +36-1-210-9790-es telefonszámon, de állunk szíves rendelkezésére az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu internetes címen is.
|
| Hogyan aktiválhatom a kézhez kapott egészségkártyám? |  |
A Pénztár a pénztártagok biztonsága érdekében inaktív állapotban postázza a kártyákat. A főkártyát kizárólag a pénztártag, a társkártyát a pénztártag vagy a szolgáltatásra jogosult társkártya-birtokos aktiválhatja.
Mivel itt kizárólag a pénztártag tud regisztrálni, ő jogosult a kártyák (fő- és társkártya) aktiválására. Válassza ki az aktiválni kívánt kártyát és kattintson az Aktiválom gombra. A sikeres aktiválásról e-mailt kap.
-
Telefonos aktiválás az automata call centerben
A pénztártag és a szolgáltatásra jogosult társkártya-birtokos a saját nevére szóló kártyát aktiválhatja a +36 1 210 9790 számon. Válassza ki a kártyaaktiválás menüpontot és a telefon billentyűzetének segítségével adja meg az új kártya számát, a kártyán szereplő tagazonosítót és a kártyabirtokos születési idejét (év, hó, nap).
-
Aktiválás ügyintéző segítségével
Hívja a fenti telefonszámot a hét első munkanapján 8:00-20:00 óra között, egyéb munkanapokon 8:00-16:00 óra között vagy fáradjon be személyesen a 1022 Budapest, Bimbó út 18. szám alatt található ügyfélszolgálati irodába ügyfélfogadási időben.
|
|
Szolgáltatások Milyen szolgáltatások vehetők igénybe egészségpénztáron keresztül? |  |
Egészségpénztáron keresztül megvásárolható termékek, igénybe vehető szolgáltatások:
Kiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatások (szja-mentes)
-
Gyógyszertár: gyógyszer, csecsemőápolási termékek
-
Optika
-
Gyógyászati segédeszköz
-
Orvosi ellátás
-
Egészségbiztosítás
-
Fogászat
-
Táppénz kiegészítés
-
Gluténmentes speciális élelmiszerek
|
Önsegélyező szolgáltatások (szja-mentes)
-
Gyermek megszületése, örökbefogadása esetén igényelhető támogatás
-
Csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj kiegészítése
-
Gyermekgondozást segítő ellátás és a gyermeknevelési támogatás összegének kiegészítése
-
Tanévkezdési támogatás, egyetemi, főiskolai támogatás
-
Munkanélküli ellátás támogatása
-
Közüzemi díjak finanszírozásának támogatása
-
Lakáscélú jelzáloghitel törlesztésének támogatása
-
Tűz- és elemi károkhoz kapcsolódó segélyek
-
Intézményi idősgondozás támogatása
-
Temetés költségeinek támogatása
|
Életmódjavító szolgáltatások (szja-köteles)
-
Sporteszközök
-
Természetgyógyászat
-
Fog- és szájápolási termékek
|
A szolgáltatás igénybevétele előtt szükség esetén győződjenek meg róla, hogy a szolgáltató szerződéses partnerünk vagy sem.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy amennyiben a szolgáltatás adófizetési kötelezettséggel jár, minden egyes kártyás/készpénzes fizetéssel történt igénybevételkor, a pénztár részére, a szolgáltató/tag által beküldött bizonylat/számla alapján lesz meghatározva, melyről a tag részére a tárgyi adóév végén adóigazolást állítunk ki! Az igénybe vett adóköteles szolgáltatásokról az online ügyintézésben is tájékozódhat személyes fiókjában.
|
| Mi a táppénz-szolgáltatás? |  |
Az Új Pillér Egészségpénztár által nyújtott szolgáltatás a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvényben meghatározottak szerint folyósított táppénz és a keresőképtelenség idejére járó nettó bér közötti különbözet (kieső jövedelem) teljes vagy részbeni pótlása lehet.
Ez a szolgáltatás kizárólag utólag, a szükséges igazolás pénztár részére történő megküldését követően vehető igénybe.
A Táppénz-szolgáltatás igénybevételi nyomtatványt megtalálja a letölthető dokumentumok között.
|
| Mikor lehet igénybe venni a táppénz-szolgáltatást? |  |
Az 1993. évi XCVI. Törvény 51/B. § (1) pont j bekezdése szerint:
(j)pénzbeli kiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatások, amely a pénztártag kieső jövedelemének teljes vagy részbeni pótlásaként az Ebtv. 44. §-a szerinti keresőképtelenség esetén, valamint a megváltozott munkaképesség miatt keresettel nem rendelkező személyek részére nyújthatók;
Az 1997. évi LXXXIII. Törvény Ebtv. 44. § részletezi, ki számít keresőképtelennek:
a) aki betegsége miatt munkáját nem tudja ellátni;
b) aki várandóssága, illetőleg szülése miatt nem tudja munkáját ellátni, és terhességi-gyermekágyi segélyre nem jogosult;
c) az anya, ha kórházi ápolás alatt álló egyévesnél fiatalabb gyermekét szoptatja;
d) a szülő a tizenkét évesnél fiatalabb gyermeke kórházi kezelése időtartamára abban az esetben, ha a gyermeke mellett tartózkodik a fekvőbeteg-ellátás nyújtó intézményben;
e) a szülő, aki tizenkét évesnél fiatalabb beteg gyermekét otthon ápolja és a gyermekét a saját háztartásában neveli;
f) aki fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásban betegségének megállapítása vagy gyógykezelése miatt részesül;
g) akit közegészségügyi okból foglalkozásától eltiltanak és más beosztást nem kap, vagy akit közegészségügyi okból hatóságilag elkülönítenek, továbbá aki járványügyi, illetőleg állat-egészségügyi zárlat miatt munkahelyén megjelenni nem tud és más munkahelyen (munkakörben) átmenetileg sem foglalkoztatható.
h) a méltányosságból adható táppénz tekintetében a szülő,
ha) aki 12 éves, vagy annál idősebb, de 18 évesnél fiatalabb beteg gyermekét otthon ápolja, vagy
hb) a 12 éves, vagy annál idősebb, de 18 évesnél fiatalabb gyermeke kórházi kezelése időtartamára abban az esetben, ha a szülő a gyermeke mellett tartózkodik a fekvőbeteg ellátást nyújtó intézményben.
|
| A gyógyüdülés és a rekreációs üdülés milyen feltételekkel vehetők igénybe? |  |
Gyógyüdülés és rekreációs üdülés mellett az alábbi szolgáltatások nem finanszírozhatóak egészségpénztáron keresztül:
-
gyógyfürdő
-
gyógyüdülés, egészségügyi üdülés, rekreációs üdülés
-
sporttevékenységhez kapcsolódó kiadások (ez a sporteszközre nem vonatkozik, az változatlan – továbbra is lehet, de adóköteles)
-
életmódváltozását elősegítő szolgáltatás (méregtelenítő kúra, léböjtkúra, preventív kúra mozgásszervi panaszok megelőzésére, fogyókúraprogram)
|
| Hogyan számolhatóak el az orvosi szolgáltatások? |  |
A Pénztárral vagy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel szerződött egészségügyi szolgáltatók orvosi ellátásról kiállított számlái számolhatók el a pénztári megtakarítás terhére. A számlák egyszerűsített másolatát küldje el e-mailen az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu címre vagy postán a 1022 Budapest, Bimbó út 18. címre. Minden esetben mellékelje az elszámoláshoz szükséges rendelkezőnyilatkozatot, ha korábban nem adott visszavonásig érvényes rendelkezést.
|
| Mit lehet gyógyszertárban megvásárolni? |  |
A gyógyszertárban megvásárolható minden olyan termék, aminek OGYÉI engedélyszámmal rendelkezik.
Engedélyszámtól függetlenül minden termék
- ami csecsemő ápolással kapcsolatos (pelenka, babafürdető, popsi törlő, stb…)
- beteg ápolással (sebtapasz, géz, stb… )
- gyógyászati segédeszközök aminek ORKI vagy MEEI engedélyszáma van (vérnyomásmérő, gyógypapucs, gumi zokni, stb… )
- valamint az egészségügyi, tisztasági, TENA betétek tamponok és óvszerek, terhességi teszt
|
| Melyek azok a szolgáltatások, termékek, amiket szerződés kötés nélkül is igénybe lehet venni? |  |
Az Új Pillér Egészségpénztárral nem szerződött szolgáltatóktól elfogadunk készpénzfizetési számlát a következő szolgáltatásokról, illetve termékekről:
-
gyógyszer, OGYÉI engedélyszámmal rendelkező gyógyhatású termékek, gyógyteák, gyógyvizek
-
gyógyászati segédeszközök, látás, hallás javító eszközök
-
csecsemő- és betegápolási cikkek
-
gluténmentes speciális élelmiszerek
-
vak személy részére vásárolt speciális könyvek árának támogatása
-
vakvezető kutyával összefüggésben felmerült költségek támogatása
-
megváltozott egészségi állapotú személyek életvitelét megkönnyítő speciális eszközök
-
gyógytorna, gyógymasszázs és fizioterápiás kezelések
-
sporteszközök (adóköteles!)
-
fog- és szájápolási termékek (adóköteles!)
|
| Melyek az elszámolható termékek? |  |
-
Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI)
-
Bejelentett étrend-kiegészítők nyilvántartása az OGYÉI oldalán: mind a bejelentett termékek listája, mind a piacfelügyeleti hatóságtól kapott egyedi tájékoztatások alapján piacfelügyeleti intézkedésekkel (forgalomból történő kivonás, forgalmazás felfüggesztése) érintett termékek listája elérhető az OGYÉI honlapján.
-
Online Segédeszköz Jegyzék (SEJK)
-
Sporteszközök: adóköteles szolgáltatás, az elszámolható termékekről érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon
-
Új Pillér Egészségpénztáron keresztül igénybe vehető szolgáltatások igénybevételének feltételeiről tájékozódjon táblázatunkból
|
| Mely termékeknek van OGYÉI számuk? |  |
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet engedélyezi a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású termékek forgalmazását. Az engedélyezés folyamán ezek a termékek OGYÉI számot kapnak. Tekintettel arra, hogy ezen termékek köre folyamatosan változik javasoljuk, hogy az OGYÉI honlapján tájékozódjon, amit a következő linken tehet meg: www.ogyei.gov.hu.
|
| Mit NEM lehet az újpilléres patikakártyára egészségpénztáron keresztül megvásárolni és milyen szolgáltatást nem lehet igénybe venni? |  |
Nem vásárolhatók az étrendkiegészítő termékek, kozmetikumok, élelmiszernek minősülő termékek (kivéve gluténmentes termékek), illatósító szerek, nyomdai termékek, fogyasztószerek.
Nem igénybe vehető szolgáltatások: gyógyfürdő, gyógyüdülés, egészségügyi üdülés, rekreációs üdülés, sporttevékenységhez kapcsolódó kiadások, életmódváltozást elősegítő szolgáltatások.
A fenti termékek megvásárlása illetve szolgáltatások igénybevétele esetén 15%-os szja + 13%-os szocho fizetési kötelezettség terheli a tagot.
|
| Milyen szolgáltatás, termék igénybevétele von maga után adófizetési kötelezettséget? |  |
A természetgyógyászat, fog- és szájápolási termékek, sporteszközök.
|
| Mi történik, ha adóköteles terméket vásárolt vagy adóköteles szolgáltatást vett igénybe? |  |
Az adóköteles termékek, és szolgáltatások igénybevétele esetén a pénztárban elszámolt összeg után 15% szja fizetési kötelezettség terheli a tagot, mely nem finanszírozható az egészségpénztári egyéni számláról, s melyet az egyénnek a NAV felé kell bevallania és befizetnie.
Amennyiben adóköteles terméket vásárolt vagy szolgáltatást vett igénybe, van lehetőség az összeg visszafizetésére, így elkerülheti az adófizetési kötelezettségét. Az összegnek tárgyév december 31-ig be kell érkeznie. Az év végi befizetésnél kérjük figyeljen a határidőkre! Átutalásnál 2023. december 30., személyes befizetés esetén a CIB Bank fiókjában 2023. december 29. nyitvatartási időben, (kérjük, a pontos nyitvatartási időről tájékozódjon a bankjában)!
A visszafizetés történhet banki utalással vagy a CIB Bankban készpénzbefizetéssel a pénztár számlájára (CIB 10700024-43040607-51100005). FONTOS, a jóváírás feltétele az összeg egyezősége, a termék/szolgáltatás teljes összege visszafizetendő, valamint a megjegyzés rovatban kerüljön feltüntetésre az adóazonosító jel és az SZJA kifejezés, ellenkező esetben kizárólag eseti befizetésként áll módunkban lekönyvelni az összeget.
Figyelem! Az adóköteles termék visszafizetése bankkártyás feltöltéssel nem lehetséges! Az így történt befizetés minden esetben egyéni tagdíjfizetésként kerül jóváírásra és nem mentesít az adófizetés kötelezettsége alól.
Az online ügyintézésben nyomon tudja követni az adóköteles tételeket tartalmazó számlákat. A visszafizetést követően a folyószámla-kimutatásában ellenőrizheti, hogy rendelkezik-e még adóköteles termékkel.
|
| A pénztár szolgáltatásaiért csak kártyával fizethetek? |  |
Nem, a pénztár szolgáltatása igénybe vehető számla ellenében is az alábbi esetekben:
-
Bármely nem kártya-elfogadóhely gyógyszertár esetén, minden egyes a gyógyszertárban forgalmazott termék esetén.
-
Bármely nem kártya-elfogadóhely optikai szolgáltató esetén szemüveg és napszemüveg (keret és lencse), kontaktlencse, szolgáltatás-csomagok és optikai segédeszközök igénybevétele esetén.
-
Minden Új Pillér Egészségpénztár szolgáltatóhelyen, amennyiben a szolgáltatás igénybevételekor az újpilléres kártyán nincs elegendő fedezet.
|
| Hogyan tudom utólag elszámolni a termékről, szolgáltatásról kiállított papíralapú vagy elektronikus számlát? |  |
Függetlenül attól, hogy a szolgáltatótól, kereskedőtől papír vagy elektronikus számlát kapott, azt a honlapon, az E-dokumentumok között található nyilatkozattal (Rendelkező nyilatkozat elszámolásra beküldött számláról) együtt küldje be e-mailen vagy postán a 1535 Budapest, Pf.: 861 címre. Amennyiben elektronikusan juttatja el az egyeniszamla@ujpiller.hu címre, ne felejtse el AVDH-val hitelesíteni a nyilatkozatot. A számlát elég csatolni a levélhez.
|
| Meddig lehet a számlát beküldeni? |  |
A számlát tárgyévben kérjük elküldeni, de legkésőbb az adott évet követő év december 31-éig. A teljes összeget csak abban az esetben tudjuk visszautalni Önnek, ha az egyenlegén van rá fedezet, valamint a beküldött bizonylatok teljes mértékben megfelelnek az előírásoknak. Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatási szabályzatunk értelmében az igénybevett szolgáltatás díja beérkezési sorrendben, a lehető leghamarabb kerül feldolgozásra, de a számla benyújtásától számított legkésőbb 15 munkanapon belül kifizetésre kerül.
|
| Az önsegélyező szolgáltatás igénybevételéhez szükséges 180 napos fedezet hiánya esetén mennyi ideig van lehetőség gondoskodni a kifizetéshez szükséges fedezetről? |  |
Az önsegélyező pénztári szolgáltatásokat a jogosultságot, havi kifizetésű igényeknél a jogosultsági hónapot követő év december 31-ig van lehetőség igénybe venni. Ennek értelmében a benyújtott igény kifizetéséhez szükséges fedezet rendelkezésre állásáról a pénztártagnak a tárgyévet követő év december 31-ig van lehetősége gondoskodni, vagyis addig kell teljesülnie a kifizetésnek. Azt követően az igény megszűntetésre kerül.
|
| Az önsegélyező szolgáltatás keretein belül vásárolt termékről kiállított számlát hogyan, és hová kell beküldeni? |  |
A számla eredeti példányát kérjük beküldeni postai úton az Új Pillér Egészségpénztár címére (1022 Budapest, Bimbó út 18.). A számla vevő rovatában szerepeljen a pénztártag neve, címe, valamint tagi azonosítója, vagy 16 jegyű kártya száma.
Kedvezményezett (közeli hozzátartozó) részére történő vásárlás esetén a hozzátartozó neve is feltüntethető. Ez esetben felhívjuk figyelmét, hogy a közeli hozzátartozót az E-dokumentumok között megtalálható „Szolgáltatásra jogosult bejelentő” című nyomtatványon szükséges bejelenteni, amennyiben az korábban még nem történt meg.
Csak azt a számlát szabad elfogadni, ami minden esetben a hatályos számviteli törvénynek megfelelően van kiállítva.
Amennyiben nem készpénzfizetési számlát kíván beküldeni, az ügyintézési idő csökkentése érdekében a számla mellé kérjük, küldje meg az összegről szóló átutalás, vagy egyéb kiegyenlítést igazoló bizonylat másolatát is. Ez azért szükséges, mert a pénztár a megvásárolt, kiadásként felmerült, vagyis kifizetett-kiegyenlített szolgáltatások ellenértékét tudja a tag részére az egészségszámlájáról elszámolni. A számlát a honlapon, az E-dokumentumok között található igénylő lappal („Önsegélyező pénztári szolgáltatás igénylőlap") kell beküldeni.
Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatási szabályzatunk értelmében a szolgáltatás díj, amennyiben ahhoz minden szükséges igazolás csatolásra került, és az egyenlegen van elegendő 180 napos fedezet, legkésőbb az igény benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül kifizetésre.
Fontos! Önsegélyező szolgáltatások esetében a számlát a kiállítástól számított 120 napon belül lehet benyújtani, azt követően a számla érvényét veszíti.
|
| Milyen szolgáltatások esetén van szükség 180 napos fedezetre? |  |
Az egészségpénztári megtakarítás egyik nagy előnye, hogy általában azonnal költhető. Ez alól kivételt képez az önsegélyező szolgáltatások elszámolása, amely kizárólag a pénztártag fedezeti számláján legalább 180 napja parkoló befizetésekből teljesíthető. A korlátozás nem vonatkozik a számlán jóváírt hozamra, az szja-visszatérítésre és a munkáltatótól kapott célzott támogatásra. Annak érdekében, hogy Önnek minél gyorsabban gyűljön a 180 napos egyenlege, a napi patikakártyás költései minden esetben a legutóbbi befizetései terhére történnek.
A különböző élethelyzeteket támogató önsegélyező szolgáltatások:
-
Gyermek megszületése, örökbefogadása esetén igényelhető 1 millió forintos támogatás
-
Csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj kiegészítése
-
Gyermekgondozást segítő ellátás és a gyermeknevelési támogatás összegének kiegészítése
-
Lakáscélú jelzáloghitel törlesztésének havi támogatása a tárgyév első napján érvényes minimálbér 15%-áig
-
Tanévkezdési támogatás a tárgyév első napján érvényes havi minimálbér összegéig
-
Intézményi idősgondozás támogatása
-
Temetés költségeinek támogatása
-
Munkanélküli ellátás támogatása
-
Közüzemi díjak finanszírozásának támogatása
-
Tűz- és elemi károkhoz kapcsolódó segélyek
A gyermekekhez kapcsolódó támogatások részleteit itt találja, az otthonához kötődő szolgáltatásokról itt tájékozódhat, idős családtagja okán igénybe vehető kifizetésekről itt olvashat bővebben.
|
| Hogyan kell a számlát kiállítani? |  |
A számlán a vevő rovatban a következőket kell feltüntetni:
Vevő: Új Pillér Egészségpénztár, címe: 1022 Budapest, Bimbó út 18., adószáma: 18189072-1-41, valamint a szolgáltatást igénybe vevő Pénztártag vagy a pénztár nyilvántartásában is szereplő, a pénztártag által megnevezett szolgáltatásra jogosult kedvezményezett neve és a pénztártag 16 jegyű kártyaszáma vagy 8 számjegyű tagi azonosítója. Amennyiben a név és kártyaszám nem fér ki a vevő rovatban, azokat a megjegyzés rovatban is fel lehet tüntetni.
Amennyiben a számlán szereplő igénybe vevő nincs szolgáltatásra jogosultként bejelentve, kérjük, pótolja az E-dokumentumok között megtalálható Szolgáltatásra jogosult bejelentő lapon! A számlán szereplő összeg a számla benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül kifizetésre amennyiben a szükséges egyenleg rendelkezésre áll a pénztártag számláján.
|
|
Adókedvezmény, adóigazolás Hogyan juthatok a leggyorsabban az előző évi folyószámla kimutatásomhoz? |  |
A folyószámla-kimutatás ellenőrizhető a www.ujpiller.hu oldal Online ügyintézés menüpontjában, valamint az aktuális évet megelőző év január 1-jétől bármikor letölthető. Regisztrálni az Online ügyintézés Folyószámla kimutatás menüpontjában néhány személyes adat megadásával lehet. Az online ügyintézésben követheti és kontrollálhatja az újpilléres egészségkártyát érintő mozgásokat (befizetés, kifizetés, hozam), valamint lehetőség van adatmódosításra is.
|
| Mit jelent az adókedvezmény? |  |
A pénztártag maximum 150 000 Ft szja-kedvezményre jogosult, melynek visszaigényléséről rendelkezhet az adóbevallásban oly módon, hogy az összeg közvetlenül az újpilléres patikakártyára kérhető jóváírásra. Tájékoztatjuk, hogy a 150 000 forintos maximális szja keret kihasználásához 2023-ban (nem tekintve az egyéb adókedvezményeket) legalább 1 000 000 forintos éves bruttó jövedelem szükséges (havi 83 333 forint bruttó bér).
A 150 000 Ft adókedvezmény tartalmazza az egyéni befizetés után járó 20%-os adókedvezményt, a 24 hónapos lekötés után járó 10%-os adókedvezményt, a prevenciós céllal igénybevett pénztári szolgáltatás után járó 10%-os adókedvezményt, a munkáltatói hozzájárulás valamint a pénztártag javára teljesített munkáltatói adomány után járó 20%-os adókedvezményt. A szükséges dokumentumok (Rendelkezés az egyéni számlán 24 hónapra történő lekötésről, Személyes egészségterv) megtalálhatók az E-dokumentumok menüpontban.
Az adóigazolást a Pénztár minden év január 31-ig elkészíti és elküldi a tagjainak. Kérje elektronikusan az adóigazolását és az egyéni számlaértesítőjét, hogy bármikor rendelkezésére álljanak az igazolások. Töltse ki a nyilatkozatot és juttassa el a Pénztárhoz. Ezt követően az online ügyintézésben minden évben megtalálja az adóigazolást és a számlaértesítő.
|
| Hogyan érvényesíthető a prevenciós céllal igénybe vehető szolgáltatás után járó 10%-os adókedvezmény? |  |
A pénztárral szűrési, állapotfelmérési tevékenységre szerződött egészségügyi szolgáltató által végzett egészségügyi állapotfelmérő vizsgálatok, amelyek eredményeinek felhasználásával személyes egészségterv készül, prevenciós szolgáltatásnak minősülnek. A személyes egészségtervet az állapotfelmérést végző, e célra szerződött egészségügyi szolgáltató szakorvosa készíti, mely két évig érvényes. A nyomtatvány honlapunkról letölthető valamint az egészségtervet készítő szolgáltatók listája a Szolgáltató kereső menüpontban megtekinthető.
Az egészségtervben szereplő, igénybevett szolgáltatások összegéről a Pénztár adóigazolást állít ki, mely alapján érvényesíthető a 10%-os adókedvezmény.
|
| Hogyan tudom lekötni a számlámon lévő fel nem használt összeget és kihasználni a +10% adójóváírást? |  |
Juttassa el a kitöltött rendelkező nyilatkozatot (Rendelkezés az egyéni számlán 24 hónapra történő lekötésről) a pénztárhoz, amelyben megbízást ad a számláján lévő összeg vagy annak egy részének lekötésére. A lekötés minimumideje 24 hónap, a legkisebb leköthető összeg 5000 forint. A lekötés időpontjának kezdete nem lehet korábbi, mint a lekötésről történő rendelkezés Pénztárhoz való beérkezése utáni 5. munkanap, de a pénztártag ennél későbbi időpontot is megjelölhet a nyilatkozatban.
A lekötés évében visszaigényelheti a lekötött összeg 10%-át, amelyet az adott évre szóló adóbevallásában tud érvényesíteni a Pénztártól kapott adóigazolás alapján.
A kitöltött nyilatkozatot 2 módon juttathatja el a Pénztárhoz:
-
postai úton a kinyomtatott és aláírt eredeti példányt (cím: 1022 Budapest, Bimbó út 18.).
-
e-mailben AVDH-val hitelesítve a pdf dokumentumot (e-mail-cím: ugyfelszolgalat@ujpiller.hu).
Amennyiben a 24 hónapos futamidő alatt feltöri a lekötést, a lekötés után kapott adójóváírás összegének 1,2-szeresét kell jövedelemként szerepeltetni és azután az adót megfizetni az adott adóévre vonatkozó adóbevallásban.
|
| Mi a teendő, ha nem kaptam meg adóigazolásomat, hogyan juthatok hozzá a leggyorsabban? |  |
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|