Az óvodás és iskoláskorú gyermekek, illetve a felsőoktatásban tanulók tanulmányaival kapcsolatos kiadásokat is egyre többen fedezik az egészségpénztárból, kihasználva a befizetések után járó 20%-os állami támogatást.
A Pénztár tanévkezdési szolgáltatását általában tankönyv, füzetek, ruházat, cipő árának támogatására veheti igénybe az a pénztártag vagy a szolgáltatásra jogosult kedvezményezettje, aki a közoktatásról szóló törvényben meghatározott gyermek után családi pótlékra jogosult. Az óvodás, általános vagy középiskolás tanulókra vonatkozóan igényelhető támogatás éves maximuma gyermekenként a tárgyév első napján érvényes havi minimálbér. Idén tehát az iskolához kapcsolódó kiadásokra összesen 200 000 forintnyi számlát tud elszámolni. A befizetés után 40 ezer forint szja-visszatérítésre számíthat, azaz 40 ezer forinttal járul hozzá az állam a tanévkezdéshez
Szintén évi 200 000 forintot lehet igényelni 25 évesnél nem idősebb egyetemi, főiskolai hallgatók tandíjára (nappali, esti, levelezőképzés vagy távoktatás esetén is) kollégiumi vagy albérleti költségeire. Akár a 25 évesnél nem idősebb pénztártag saját jogán is igénybe veheti a szolgáltatást, de a szülő is jogosult ilyen jogcímen számlát elszámolni.
Figyelem! A törvényi előírás szerint a Pénztár kizárólag a 180 napja az egyéni számlán lévő egyenleg terhére tudja elszámolni a számlákat. Ez a szabály nem vonatkozik azonban a személyi jövedelemadó-visszatérítésre, az egyéni számlákon jóváírt hozamra, sem a munkáltatói célzott támogatásra.
Egyre több cég ajánlja fel munkavállalóinak, hogy a bérnél kedvezőbben adható támogatás révén hozzájárul az idei tanévkezdéshez tompítva így az infláció és a megnövekedett rezsiköltségek okozta nehézségeket. Ez történhet a cafeteriakeret megemelésével vagy azon felül, egyszeri juttatásként. Érdemes élni a lehetőséggel, egyrészt azért, mert a támogatást azonnal lehet költeni. Másrészt összehasonlítva egyéb cafeteria-elemekkel, magasabb összeg kerül a munkavállaló számlájára, mivel a munkáltató számára a juttatás adómentes. Attól sem kell megijedni, hogy az igénybevett támogatás után a pénztártagnak 24,92%-os adófizetési kötelezettsége keletkezik. Ezt a pénztár által kiállított adóigazolás alapján a májusi adóbevallásban kell bevallani és ezt követően befizetni.
Hogyan tudom elszámolni a számlákat?
A számla vevő rovatában a Pénztár szerepeljen így: Új Pillér Egészségpénztár, 1022 Budapest, Bimbó út 18., adószám: 18189072-1-41. Ezen felül a számlán fel kell tüntetni a pénztártag kártyaszámát és lehetőség szerint a pénztártag vagy a szolgáltatásra jogosult nevét is.
Amire figyelni kell, hogy kizárólag a tanév első napját megelőző 15 napon belül és a tanév utolsó napját követő 15 napon belül kiállított számlákat tudjuk elszámolni a kiállítástól számított 120 napon belül.
A számlákat elküldheti e-mailben az onsegelyezo@ujpiller.hu címre vagy levélben a 1535 Budapest Pf. 861. címre, de akár benyújthatja személyesen is (1022 Budapest, Bimbó út 18.). Minden esetben szükség van a szolgáltatásigénylő-lapra, tanévenként az iskolalátogatási igazolásra, valamint a Magyar Államkincstár által kiállított családi pótlékra való jogosultságot igazoló dokumentum másolatára.
Jó tudni!
2021-ben 6,6%-kal nőtt a pénztártagok által átlagosan igénybe vett beiskolázási támogatás összege az azt megelőző évhez képest. Tavaly az egy főre eső kifizetés meghaladta a 112 000 forintot. A szolgáltatást kihasználó pénztártagok száma nem változott, míg a Pénztár által ezen a jogcímen teljesített összes kifizetés 10%-kal szárnyalta túl a 2020-as összeget.
2022-ben tovább nőtt a szolgáltatás népszerűsége. Az első félévben benyújtott számlák alapján 133 000 forintra nőtt a beiskolázási támogatást igénybe vevő egy pénztártagra eső átlagos kifizetés.
Borítókép: rawpixel.com
<< VISSZA
Az oldal hirdetéseket tartalmazhat! Süti-beállítások módosítása Adatkezelési tájékoztató Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért Tájékoztató a visszaélés bejelentési rendszerről Visszaélés bejelentése © 2024 Új Pillér Egészségpénztár Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18. Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790, Tel: +36-1-210-9770, 210-9779 | Fax: 210-9778 | Bankszámlaszám: CIB Bank 10700024-43040607-51100005
Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javításához.
Kérjük válassza ki, hogy mely sütiket fogadja el, majd kattintson az Elfogad gombra!
Amennyiben bővebb információra van szüksége az egyes sütikről, kérjük kattintson ide.
Ha később meggondolná magát, a láblécben lévő Süti-beállítások módosítása linkre kattintva bármikol megváltoztathatja döntését.