Megmarad az egyszerűsített gyógyszerkiadás – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), de a felírás szigorodik. Szeptember 17. után az orvosok nem írhatnak majd fel gyógyszert a telefonon vagy e-mailben jelentkező pácienseknek.
A veszélyhelyzettől függetlenül továbbra is ki lehet váltani a gyógyszereket a TAJ-szám megadásával – olvasható az Emmi közleményében. A minisztérium azt is közölte, hogy a július elseje előtt kiállított eReceptek felírási igazolásai a vények lejáratának végéig továbbra is érvényesek maradnak. Az igazolást csak a beteg külön kérésére kell kiállítani, 14 év alattiak gyógyszerének rendelése esetén viszont minden esetben szükséges az igazolás. Ezeket idővel felválthatják azon felírási igazolások, amelyeket már nem kötelező NEAK-formavényre nyomtatni, hanem egyszerű fehér, A4-es papíron is elfogadhatók lesznek.
A patika a gyógyszer kiadása után már nem tarthatja meg a felírási igazolást, azt a gyógyszert kiváltó személynek vissza kell adni, hitelt érdemlő megjelöléssel arról, hogy a gyógyszerkiadás megtörtént. Az Emmi szerint emellett a járványügyi veszélyhelyzetben és annak elmúltával is sikeresnek bizonyult az elektronikus egészségügyi rendszer, és a vényfelíráson kívül az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) további előnyeként lehetővé vált a leletek, beutalók pontos és gyors elektronikus továbbítása is, így azokért a pácienseknek már nem kell elmenniük a rendelőkbe.
Az e-recept nem befolyásolja a gyógyszerek egészségpénztári elszámolását. Amennyiben a gyógyszertárban patikakártyával fizet, Önnek nincs teendője. Ha utólag szeretné elszámolni a költést, juttassa el hozzánk a Pénztár nevére és címére kiállított számla eredeti példányát. Ne felejtse el, a számlán a pénztár adószámának, a tag nevének és kártyaszámának is szerepelnie kell.
Figyelem! Bár a jogalkotó lehetővé tette az egyszerűsített gyógyszerkiváltást a veszélyhelyzetet követően is, a pénztáraknak vissza kell térniük a korábbi gyakorlathoz: 2020. június 19-től az Öpt.-ben foglaltaknak megfelelően, személyesen vagy postán tudják elfogadni a készpénzfizetési számlákat és a kifizetésükhöz nélkülözhetetlen rendelkező nyilatkozatot. Ügyfélszolgálatunk címe: 1022 Budapest, Bimbó út 18.
Borítókép: pexels.com
<< VISSZA
Az oldal hirdetéseket tartalmazhat! Süti-beállítások módosítása Adatkezelési tájékoztató Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért Tájékoztató a visszaélés bejelentési rendszerről Visszaélés bejelentése © 2024 Új Pillér Egészségpénztár Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18. Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790, Tel: +36-1-210-9770, 210-9779 | Fax: 210-9778 | Bankszámlaszám: CIB Bank 10700024-43040607-51100005
Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javításához.
Kérjük válassza ki, hogy mely sütiket fogadja el, majd kattintson az Elfogad gombra!
Amennyiben bővebb információra van szüksége az egyes sütikről, kérjük kattintson ide.
Ha később meggondolná magát, a láblécben lévő Süti-beállítások módosítása linkre kattintva bármikol megváltoztathatja döntését.