A digitalizáció és az adatalapú szolgáltatások tömeges megjelenése hatására a páciensekből fogyasztók lesznek, akik proaktívan viszonyulnak saját egészségügyi állapotukhoz és orvosukkal együttműködve menedzselik az egészségüket – derül ki a Deloitte egészségügyi trendeket vizsgáló globális fogyasztói felméréséből.
A következő húsz évben a technológiai innováció alapjaiban formálja át az egészségügyi szektort. Egyre jellemzőbb lesz a proaktív fogyasztói magatartás, a tünetek kezelése helyett pedig az egészség aktív fenntartása kerül előtérbe. Az egészségünk fogyaszthatóvá, megvásárolhatóvá válik – írja az Üzletem.hu a tanácsadócég kutatására hivatkozva.
Az interneten elérhető tájékoztató anyagok révén az emberek egészségügyi ismeretei bővülnek, így a jövőben aktívan közreműködhetnek saját kezelésüknél. A beteg egyre inkább megrendelővé válik, hiszen az összegyűjtött információk birtokában magas színvonalú szolgáltatást és tájékoztatást vár el, hogy a lehetőségek pontos ismeretében dönthessen. Már nem a betegség leküzdése, hanem a test karbantartása a cél, ez a szemlélet pedig számos új piacot nyithat.
„A páciensek többé nem passzív, hanem sokkal inkább proaktív résztvevői lesznek az egészségügyi ellátásnak. A rendszertől transzparenciát, hatékonyságot és hozzáférhetőséget várnak el. Mivel a jelenleginél sokkal könnyebben hozzáférhetnek majd saját egészségügyi adataikhoz, önállóbb, árnyaltabb döntéseket hozhatnak. 2040-re az egészségfogalom átalakul és holisztikussá válik, ami a fizikai egészségtől kezdve az általános, társadalmi jólétig mindent magában foglal” – foglalta össze a felmérés legfontosabb tanulságait Fábián Dorottya, a Deloitte Magyarország egészségügyi iparágra fókuszáló csoportjának vezetője.
– Az Egészségpénztár tapasztalatai szerint a Deloitte szakértői által vázolt folyamat már elindult. Ezt tükrözik egyrészt a pénztártagok költései, amelyekben hangsúlyos szerep jut a prevenciónak, egészséges életmódhoz kapcsolódó vásárlásoknak, illetve a COVID-19 idején a telemedicina-szolgáltatások erősödését is észleltük. Másrészt egyre több olyan szolgáltató köt szerződést velünk, amely már holisztikus szemléletű minőségi ellátással várja a pácienseit – mutat rá Dr. Lukács Marianna, a Patika-csoporthoz tartozó egészségpénztárak egyik alapítója. – A pénztári tagság pedig ahhoz segíti hozzá a családokat, hogy mindezt fenntartható, az állam által adókedvezménnyel támogatott módon finanszírozzák, vagyis átlátható módon biztosítják a rendszer hozzáférhetőségét. Fontos az is, hogy a pénztárak számos szolgáltatásukkal – mint például a szolgáltatást finanszírozó egészségbiztosítással – segítenek a tagjaiknak, hogy eligazodjanak az egészségügy útvesztőjében és a ránk zúduló információdömpingben – teszi hozzá Dr. Lukács Marianna.
Digitalizáció és egészségügy
Életünk számos pontját teszi kényelmesebbé és egyszerűbbé a digitalizáció, miért pont az egészségünk lenne kivétel? A Deloitte kutatásában részt vevő országokban széles körben elterjedtek az egészséges életmód fenntartását szolgáló digitális megoldások. Szingapúrban a megkérdezettek 53%-a, Kanadában 43%-a, az Egyesült Államokban 42%-a, Ausztráliában pedig a megkérdezettek 40%-a használ ilyen jellegű alkalmazást vagy eszközt. Kevésbé népszerűek az egészségügyi állapotot ellenőrző appok és eszközök: a megkérdezettek 20–35%-ának van ilyen is az otthonában. A vényköteles gyógyszerek kiváltását segítő digitális megoldások pedig elsősorban az USA-ban, Dániában és Hollandiában hódítanak.
A digitális orvosi rendelő a jövő nagy ígérete. A vizsgált országok közül Szingapúrban (29%) és Dániában (27%) a legelterjedtebb a virtuális konzultáció, míg Németországban a legritkább (13%). A különbségek abból fakadnak, hogy nem mindenhol egyenlő mértékben elérhetők az ilyen jellegű szolgáltatások, az egyes nemzetek ráadásul eltérő adatvédelmi szabályokat alkalmaznak. Azok a páciensek viszont, akik már vettek részt digitális rendelésen, pozitív tapasztalatokról számoltak be és döntő többségük máskor is élne a lehetőséggel. A betegek azonban sok esetben hiányolták azokat a személyes gesztusokat, amelyek egy hagyományos rendelőben érték volna őket. (Forrás: Üzletem.hu) A telemedicina jelenlegi hazai szabályozásáról és a COVID-19 kapcsán született változásokról itt olvashat a Blogon.
Borítókép: freepik.com
<< VISSZA
Az oldal hirdetéseket tartalmazhat! Süti-beállítások módosítása Adatkezelési tájékoztató Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért Tájékoztató a visszaélés bejelentési rendszerről Visszaélés bejelentése © 2024 Új Pillér Egészségpénztár Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18. Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790, Tel: +36-1-210-9770, 210-9779 | Fax: 210-9778 | Bankszámlaszám: CIB Bank 10700024-43040607-51100005
Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javításához.
Kérjük válassza ki, hogy mely sütiket fogadja el, majd kattintson az Elfogad gombra!
Amennyiben bővebb információra van szüksége az egyes sütikről, kérjük kattintson ide.
Ha később meggondolná magát, a láblécben lévő Süti-beállítások módosítása linkre kattintva bármikol megváltoztathatja döntését.