Azok a tagok, akik nem mutatták be személyazonosító okmányukat és lakcímkártyájukat vagy nem postázták azok aláírt másolatait, valamint nem nyilatkoztak kiemelt közszereplői státuszukról október 31-ig, mától nem tudnak fizetni újpilléres patikakártyájukkal mindaddig, amíg nem tesznek eleget a törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek. Ha a terminál „nem érvényes kártya” üzenettel utasítja el a fizetést, kérjük ellenőrizze az online ügyintézésben, hogy mi a teendője.
A pénzintézeteknek 2019. október 31-ig kellett elvégezniük tagjaik teljes körű azonosítását a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvényben előírtak szerint (2017. évi LIII. törvény). A Patika-csoport pénztártagjainak többsége határidőn belül elküldte az ehhez szükséges dokumentumokat, a pénztár pedig bővített ügyintézői létszámmal dolgozott október utolsó két hetében, hogy a beérkező személyes adatokat időben feldolgozza, és minden érintettet azonosítson. Az eljárásra a pénzügyi rendszer és valamennyi ügyfél biztonsága érdekében volt szükség.
Azok a tagjaink, akik nem mutatták be személyazonosító okmányukat és lakcímkártyájukat vagy nem postázták azok aláírt másolatait, valamint nem nyilatkoztak kiemelt közszereplői státuszukról október 31-ig, azzal szembesülhetnek ezekben a napokban, hogy zároltuk az egészségpénztári számlájukat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hiába áll rendelkezésükre a szükséges egyenleg, nem tudnak fizetni patikakártyájukkal, a beküldött készpénzfizetési számlákat nem tudjuk számukra átutalni és az önsegélyező kifizetéseket sem teljesíthetjük. A korlátozást a törvény írja elő, és mindaddig fennáll, amíg a pénztártag nem adja meg a hiányzó adatait. Azok rögzítése után viszont azonnal feloldható, és lehetővé válnak az újabb tranzakciók a pénztártag egyenlege terhére.
Mit kell tennem, ha nem tudom használni az egészségcélú megtakarításom?
Személyes ügyfél-azonosítás
Kérjük, fáradjon be ügyfélszolgálatunkra (1022 Budapest, Bimbó út 18.) személyesen ügyfélfogadási időben, és mutassa be érvényes személyazonosító okmányát, lakcímkártyáját. Ezen felül a helyszínen írásban nyilatkozni kell arról, hogy kiemelt közszereplőnek – annak közeli hozzátartozójának, közeli kapcsolatban álló személynek – minősül-e. Elsődlegesen a politikusok, magas beosztású állami vezetők, diplomaták tartoznak e körbe.
Kollégáink az azonosítás során lemásolják az Ön lakcímét és személyazonosságát igazoló fényképes okmányait, amely dokumentumokat a pénztár a törvény értelmében köteles tárolni. A rendelkezésünkre bocsátott információkat az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) értelmében kizárólag a Pmt.-ben előírt teljes körű ügyfél-azonosítás céljából használjuk és tároljuk.
A személyes azonosítás elvégzését követően azonnal használni tudja egyenlegét.
Ügyfél-azonosítás postai úton
A törvény lehetővé teszi, hogy a pénztártagok postán küldjék el (1535 Budapest Pf. 861.) az azonosításhoz szükséges okmányaik másolatát. Ebben az esetben kérjük, hogy mielőbb juttassa el hozzánk
-
az érvényes személyazonosító okmánya mindkét oldalának olvasható másolatát aláírva,
-
az érvényes lakcímkártyájának csak a lakcímet tartalmazó oldalának olvasható másolatát aláírva,
-
az oldalunkról letölthető közszereplői nyilatkozatot kitöltve és aláírva.
Az azonosításról bővebb tájékoztatást az ügyfelszolgalat@ujpiller.hu címen kérhet. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a dokumentumok beérkezése és feldolgozása időt vesz igénybe, ezért egyenlege zárolását a szükséges okmányok hiánytalan beérkezését követő 5 munkanapon belül tudjuk feloldani.
Amennyiben időközben igénybe venné egészségcélú megtakarítását, kérjen készpénzfizetési számlát a szolgáltatónál, amelyet a zárolás törlését követően utalunk a pénztárhoz benyújtott bankszámlára a rendelkezésre álló egészségpénztári egyenlege terhére.
Fotó: flickr.com