Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
Célzott támogatást kap? Így költheti el (2019.02.18.)
Egyre több munkáltató dönt úgy, hogy munkavállalói számára célzott támogatást biztosít Pénztárunkon keresztül. Összegyűjtöttük az egészségpénztári szolgáltatásokra költhető forintok felhasználásához kapcsolódó speciális tudnivalókat.

Az új adójogszabályok értelmében 2019-ben a munkáltatók egyes meghatározott juttatásként biztosíthatnak pénztártag munkavállalójuk számára célzott támogatást. A patikakártyával egyszerűen költhető céges juttatás egyenlegét/egyenlegeit is nyomon követheti a www.ujpiller.hu oldalon az egyenleglekérdezésben.

A támogatás feltétele

A törvényi előírásoknak megfelelően a pénztárba fizetett céges célzott támogatásra kizárólag a pénztárral támogatási szerződést kötött munkáltató pénztárban tagsági jogviszonnyal rendelkező munkavállalója jogosult. A pénztári tagság azt jelenti, hogy Ön a pénztár alapszabályának rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el, és vállalja, hogy teljesíti a belépési nyilatkozat aláírásával elfogadott kötelezettségeket. Amennyiben Ön már tag, semmit nem kell tennie, eleget tett ennek a feltételnek.

Meddig költhető a támogatás?

A célzott szolgáltatásra kapott támogatást a mindenkor rendelkezésre álló fedezet erejéig veheti igénybe. Ha munkahelyet vált, vagy más okból megszűnik a munkaviszonya a mostani munkáltatójánál, nem lehet szolgáltatást igénybe venni a célzott szolgáltatási számla terhére.

Az egyéni befizetéseket, a munkáltatói adományt és a munkáltatói hozzájárulást továbbra is költheti, amíg tagja a pénztárnak függetlenül a munkaviszonyától.

Ki költheti a juttatást?

A munkáltatótól kapott célzott támogatást éppen úgy költheti a társkártyával rendelkező családtag és a pénztárhoz bejelentett szolgáltatásra jogosult közeli hozzátartozó, mint a munkáltatói hozzájárulást vagy az egyéni befizetést.

Mire költhetem a juttatást?

Célzott szolgáltatásként a pénztár alapszabályában (szolgáltatási szabályzatában) szereplő egészségpénztári és önsegélyező szolgáltatások nyújthatók, amelyek közül az Ön munkáltatója választja ki az általa célzott szolgáltatásként finanszírozni kívánt szolgáltatást. Ön az online egyenleglekérdezés menüpontban ellenőrizheti, hogy milyen szolgáltatásra, mekkora összeg áll a rendelkezésére. A pénztár a célzott szolgáltatás típusa szerint pénztártagonként több alszámlát vezet.

Az egészségpénztári szolgáltatások – gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz vásárlás, magánegészségügyi ellátás, gluténmentes termékek vásárlása, stb… – igénybe vétele az eddig megszokott módon történik. Azonban ha valamilyen önsegélyező szolgáltatásra – lakáshitel-hozzájárulás, gyermek születéséhez kapcsolódó támogatás, intézményi idősgondozás, stb…– kap támogatást, az igénybe vett szolgáltatás egyéb jövedelemnek minősül, ami után a tagnak adófizetési kötelezettsége keletkezik: a 2019. január 1-jétől hatályos jogszabályok szerint a szolgáltatás értékének 84%-át 15% szja és 19,5% szociális hozzájárulási adó terheli. Az összesen 28,98%-os adóterhet az adott évre vonatkozó adóbevallásában kell bevallania és megfizetnie a pénztár által kiállított adóigazolás alapján.

A célzott támogatástól függetlenül Ön az egyénileg befizetett összeget, a munkáltatói adományt vagy hozzájárulást – a korábbi években kapottat is - továbbra is teljes körűen és változatlan feltételekkel költheti bármely szolgáltatásunkra. A pénztár oldalán a Szolgáltatásaink menüpontban tematikusan csoportosítva ismerheti meg a pénztár kínálatában szereplő több mint 30 lehetőséget és azok igénybe vételének feltételeit.

Hogyan költhetem a juttatást?

Újpilléres patikakártyával

Az innovatív többzsebes kártyatechnológiának köszönhetően a dedikált szolgáltatásokra kapott munkáltatói támogatást a már megszokott patikakártyájával költheti a kártyát elfogadó szolgáltatói körben a megszokott módon.

A kártyával egy nap jelenleg háromszor lehet fizetni, legfeljebb 240 000 forintot. A napi limit módosítható online ügyintézésben, telefonos ügyfélszolgálatunkon a +36 1 210 9790 számon a hét első munkanapján 8.00–20.00 óra között, a többi munkanapokon 8.00–18.00 óra között.

Utólagos elszámolással számla ellenében

Amennyiben adott szolgáltató nem rendelkezik POS terminállal, kérjen készpénzfizetési számlát és az eredeti példányt a pénztár oldaláról letölthető kísérőlevéllel együtt nyújtsa be a pénztárhoz (1022 Budapest, Bimbó út 18.). Kérjük, a számlán tüntesse fel az egészségpénztár nevét, címét és a pénztártag nevét, kártyaszámát.

A készpénzfizetési számlák benyújtási határideje a számla keletkezését követő év december 31. A szolgáltatási szabályzatunk értelmében a szolgáltatás díját a számla benyújtásától számított 15 munkanapon belül fizetjük ki, de mivel sokan az év végén küldik be az év során felgyűlt számláikat, decemberben és januárban hosszabb feldolgozási időre lehet számítani. Amennyiben Ön a kiállítást követően, folyamatosan küldi be számláit, a célzott támogatásra rendelkezésre álló egyenlege terhére a soron következő utalással azonnal hozzájuthat a pénzéhez.

Önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó speciális feltételek

Fotó: pxhere.com

 

<< VISSZA