Vargha László, az Új Pillér pénzügyi igazgatója a Piac&Profit online-on foglalta össze a jövő évi béren felüli juttatásokra vonatkozó tudnivalókat. Munkavállalóknak és munkáltatóknak is sok fontos részlet van a cikkben közérthetően megfogalmazva. Hasznos olvasmány!
2019-ben a munkáltató gyakorlatilag két módon ismerheti el munkavállalója teljesítményét a bérnél kedvezőbb áron: utalhat a SZÉP Kártyára és szerződést köthet egy önkéntes nyugdíj- vagy egészségpénztárral meghatározott szolgáltatási csomag(ok)ra. A cég juttatási politikájától és a rendelkezésre álló keretösszegtől függően akár mindkét lehetőséggel élhet.
A célzott szolgáltatás célba ér
A törvényben célzott szolgáltatásnak elnevezett juttatás beemelhető a cég béren kívüli juttatási rendszerébe és a vállalaton belüli csoportképzéssel biztosíthatja azt a munkáltató az egyes munkavállalóknak. Első lépésben meg kell állapodjon a pénztárral arról, hogy milyen szolgáltatási körökre milyen összeget szeretne biztosítani. Mivel a nyugdíjpénztárak kizárólag nyugdíjszolgáltatást nyújtanak, a kérdés az egészségpénztáraknál lesz izgalmas, amelyek széles egészségcélú és jólléti szolgáltatásportfolióval rendelkeznek: ezzel a munkáltató szinte bármilyen élethelyzetben lévő munkavállalójának örömet tud szerezni.
A szolgáltatási csomagokban helyet kaphatnak az egészségcélú költések – például magánegészségügyi szolgáltatás igénybe vétele, menedzserszűrés, gyógyszertári költés, gluténmentes élelmiszer vagy gyógyászati segédeszköz vásárlás – és az önsegélyező szolgáltatások is. Ha például felülreprezentáltak a jelzálogalapú lakáshitellel rendelkező munkavállalók, támogathatjuk ily módon a hiteltörlesztésüket az idén adható adómentes lehetőséghez képest lényegesen kevesebb adminisztrációval, vagy ha sok a kismamánk, biztosíthatunk gyermekekhez kapcsolódó – gyermekszületésekor vagy tanévkezdéskor járó – juttatási pakkot.
Az egy-egy munkakörhöz kapcsolódó cafeteriakeret nagyságától függően pedig több célt is választhatnak a dolgozók, amelyet ily módon támogat a munkáltató. De ahhoz, hogy a célzott szolgáltatás ne csak adócsökkentő tényező legyen a vállalatnál, hanem valóban a dolgozók elégedettségét, lojalitását és ezáltal a munkakedvüket növelő extra juttatás, a szolgáltatási csomagok kialakítását megelőzően érdemes egy rövid felmérést készíteni a dolgozók között, hogy lássuk, mire mekkora az igény.
A válaszok alapján kialakított csomagokból pedig akár többet is választhat a munkavállaló: a törvény alapján a munkáltató korlátlan összegben adhat célzott támogatást a bérnél kedvezőbb, 40,71%-os adózással.
Marad a SZÉP
34,50 százalékos közteherrel adható SZÉP Kártya idei célrendszere és keretösszege nem változik, a vendéglátás számla 150 000 forintig, a szálláshely számla 225 000 forintig, a szabadidő számla 75 000 forintig támogatható, e felett a juttatást 40,71 százalékos adó terheli. A juttatás módjában azonban lesz változás: a munkáltatónak dolgozónként és célonként, havonta különböző bankszámlákra kell utalnia a meghatározott összeget, ami jelentősen növeli a cég adminisztrációs terheit. A számlanyitás a dolgozók feladata a SZÉP Kártyát kibocsátó bankban, a munkáltató csak ezután tudja biztosítani a támogatást.
A juttatás a versenyszférában legfeljebb évi 450 ezer forint, költségvetési szerveknél évi 200 ezer forint lehet arányosan a munkaviszonyban töltött napokkal. Persze ennél többet is adhat ilyen céllal egy vállalat, de a plafon feletti részösszeg már 40,71 százalékkal adózik.
Egyes meghatározott juttatásként, 40,71%-kal adózik jövőre az önkéntes pénztárakba fizetett célzott szolgáltatás is. Bár ez a juttatási forma évek óta szerepel az önkéntes pénztárak működését meghatározó törvényben, a munkáltatók eddig nem éltek a lehetőséggel. Jövőre azonban nem lesz más, a bérnél kedvezőbben adózó eszközük, hogy a munkavállalók nyugdíj-, vagy egészségcélú öngondoskodását támogassák.
A teljes cikkért kattintson IDE
<< VISSZA
Az oldal hirdetéseket tartalmazhat! Süti-beállítások módosítása Adatkezelési tájékoztató Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért Tájékoztató a visszaélés bejelentési rendszerről Visszaélés bejelentése © 2024 Új Pillér Egészségpénztár Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18. Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790, Tel: +36-1-210-9770, 210-9779 | Fax: 210-9778 | Bankszámlaszám: CIB Bank 10700024-43040607-51100005
Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javításához.
Kérjük válassza ki, hogy mely sütiket fogadja el, majd kattintson az Elfogad gombra!
Amennyiben bővebb információra van szüksége az egyes sütikről, kérjük kattintson ide.
Ha később meggondolná magát, a láblécben lévő Süti-beállítások módosítása linkre kattintva bármikol megváltoztathatja döntését.