Összefogás a páciensekért és a szolgáltatókért

Az Affidea Diagnosztika, a Budai Egészségközpont, a Centrum-Lab, a Da Vinci Klinika, a Duna Medical Center, a Doktor24, a Főnix-MED, a Premed Pharma, a Pozitron-Diagnosztika Központ, a Róbert Károly Magánkórház, a Rózsakert Medical Center, a Synlab Hungary összefogásával alakult meg a Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete. A szakmai együttműködés legfontosabb célja az, hogy képviselje a magán egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevő páciensek érdekeit. A szervezetet megalapító vállalatok 2016-ban több mint félmillió orvos-beteg találkozót és ötmilliónál is magasabb számú diagnosztikai vizsgálatot jegyeztek, s így saját maguk is tapasztalják, hogy évről évre egyre több páciens választja a magán ellátásban elérhető szolgáltatásokat. A tagok úgy vélik, hogy az egyesület megalapítását követően hatékonyabban tudnak majd párbeszédet folytatni az ágazat szereplőivel, valamint fellépni a közös ügyek érdekében, képviselve a pácienseket és a megbízhatóan működő magánszolgáltatókat egyaránt.

A Primus a közeljövőben létrehoz egy védjegyet, amely informálja a betegeket arról, hogy egy magán egészségügyi szolgáltató mennyire felel meg a betegbiztonsági követelményeknek, és mennyire működik etikusan – hangzott el a megalakulást bejelentő sajtótájékoztatón. A független tanúsítók által odaítélt minősítést bármelyik hazai magán egészségügyi szolgáltató megkaphatja, amelyik a szigorú minőségi előírásokat – átlátható működés, minőségi szolgáltatás, kiemelkedő betegbiztonság – teljesíti. Ezen felül az egyesület azt javasolja a Kormánynak, hogy az online pénztárgép használatát terjessze ki a magán egészségügyi szolgáltatókra is az ágazat mielőbbi kifehérítése érdekében.

– Az utóbbi három évben egyre több páciens fordult a magán egészségügyi szektor valamelyik szolgáltatójához. A betegek attitűdje hangsúlyos változáson ment keresztül az elmúlt időben, a magán egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyre erősebb igény már nemcsak a fővárosban, hanem országszerte is megfigyelhető. Mindannyian ugyanannak az ágazatnak a szereplői vagyunk, a céljaink és a nehézségeink hasonlóak, ezért is döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy olyan platformot, amelyen keresztül közösen, konstruktív szakmai párbeszéddel segíthetjük a magán egészségügy működési környezetének alakítását, fejlesztését – mondta Leitner György a Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesületének ügyvezetője, az Affidea Diagnosztika magyarországi vezetője.

A magyarázat: a privátegészségügy gyors és hatékony
A leghűségesebb vásárlók a legjobb vásárlók, hiszen ha elégedettek az általuk választott szolgáltatással, folyamatosan visszatérnek, sőt, még akár másoknak is ajánlhatják a céget.

A lojális ügyfelek hosszú távon biztosítják egy cég sikeres működését, miközben az elégedettségük nagy valószínűséggel újabb vásárlókat is hozhat – vélik az Invitel szakértői, akik összegyűjtöttek néhány, az ügyfelek lojalitását növelő tippet. Ezekből válogattunk néhányat, amelyek a Patika-csoport szolgáltatói számára is hasznosak lehetnek, és amelyekhez értéknövelt szolgáltatással akár mi is csatlakozni tudunk.

Indítson törzsvásárlói programot!

Érdemes kidolgozni egy olyan törzsvásárlói rendszert, amely a pacienseket arra ösztönzi, hogy máskor is a mi szolgáltatásunkat vegyék igénybe. A lojalitásprogramokkal a szolgáltató és a vevő is jól jár, hiszen hűségükért cserébe ajándékokat vagy kedvezményeket kapnak. Léteznek például magyar fejlesztésű online hűségkártya rendszerek – mint például a Patika-csoporthoz tartozó Multi-Pay® Hűséges vagyok –, amelyekkel nagy beruházási költségek nélkül megtudhatja, hogy illik-e Önhöz a szolgáltatás. A Rossmann is a Multi-Payt választotta partnerének a tematikus ajándékkártyák bevezetésekor.

Termék helyett szolgáltatást!


Vezessen be értékelési rendszert!

Ha vásárlóinak lehetőséget biztosít arra, hogy visszajelzéseket adjanak Önről, szolgáltatásairól, vagy munkatársairól, akkor nem csak könnyűszerrel javíthat az esetleges apró hibákon, de kihangsúlyozhatja azokat az erősségeit is, amelyekben igazán otthon van. Ha webshopot üzemeltet, vagy e-mailen tartja a kapcsolatot vásárlóival, egy egyszerű, pár perc alatt kitölthető kérdőív eredményeiből is sokat tanulhat. Rendelkezésre állnak olyan népszerű online kérdőív-készítő alkalmazások, amelyeknek ingyenes verziója is elérhető – első körben ezeket érdemes kipróbálni. Az internetes eszközök számos előnnyel járnak, de a kérdőíves módszert papíron, vagy akár szóban is alkalmazhatja.

Adjon kedvezményt a következő vásárlás összegéből!

Mindenki örül annak, ha egy termékhez, vagy szolgáltatáshoz olcsóbban juthat hozzá. Éppen ezért az újabb vásárláshoz kötött árengedmény, illetve kedvezmény jelentheti az egyik leggyorsabb megoldást arra, hogy egy egyszeri vásárlóból törzsvásárlót varázsoljanak. A rendszeres akciók – azáltal, hogy újra fel tudják éleszteni a vásárlókedvet –, folyamatosan újabb vásárlásokat generálhatnak. Ezzel a módszerrel könnyen meggyőzheti az utcáról betérő ügyfeleket, hogy ismét érdemes visszalátogatniuk Önhöz.

Kedveskedjen személyre szóló ajánlatokkal!

Tudja, mikor ünnepli ügyfele születés- vagy névnapját? Ha igen, lepje meg személyre szóló apró kedves üzenettel, vagy ajándékkal. Egy apró figyelmesség és páciense, vásárlója máris úgy érezheti, hogy szebb lett a napja és szívesen gondol arra, aki a jeles nap alkalmából felköszöntötte. Attól függően, hogy milyen szolgáltatást nyújt, ilyenkor adhat akár extra kedvezményt, vagy szolgáltatást is ajándékba. Ez persze csak megfelelő adatbázis építéssel képzelhető el, amelyre az online eszközök nyújtják a leggyorsabb megoldást.

Tájékoztassa ügyfeleit hírlevélben az aktualitásokról!

A naprakészség, tájékozottság az üzleti és a magánéletben is nagyon fontos. Valószínűleg a szolgáltatását igénybe vevők is hálásak azért, ha hiteles információkhoz jutnak az őket érintő kérdésekben. Rendszeres hírlevél küldéssel hatékonyan érheti el azokat, akik a legfogékonyabbak arra, amivel cége foglalkozik. Trendek, tippek, trükkök, hírek, akciók – minden elfér egy helyen. Jó minőségű, saját képekkel és ötletes szöveggel új módját fedezheti fel az ügyfelekkel történő kapcsolattartásnak, ráadásul ehhez már számos ingyenesen elérhető program is a segítségére lehet.

Kedveli a Patika-csoport megújult hírlevelét? Ajánlja ismerőseinek, üzleti partnereinek, barátainak is! Az egészségpénztár tematikus havi hírlevele összesen több mint 11 ezer e-mail címre megy szegmensek szerinti bontásban, ami ár/érték arányát tekintve is remek lehetőség a célzott kommunikációra! Juttassa el üzenetét PR-cikkben magánszemélyekhez, nagyobb munkáltatókhoz vagy szólítsa meg az egészségügyi szolgáltatókat a pénztári hírlevélen keresztül!

A GfK legfrissebb, 2016. éves trendeket elemző Kereskedelmi Analízisek tanulmánya szerint nőtt a sajátmárkás termékek súlya; másrészt pedig emelkedett a kártyás vásárlások aránya.

A tavalyi évben a korábbi években jellemzőnél visszafogottabb GDP-bővülés, növekedésnek induló infláció, és számottevő keresetnövekedés mellett a háztartások fogyasztása a korábbi évekhez képest nagyobb mértékben bővült. A GfK megállapítása szerint a kártyás fizetések aránya évek óta egyre nő, 2016-ban a forgalmazott érték alapján elérte a 36 százalékot az összes kifizetett összegen belül. Súlya ugyan csatornánként jelentősen különbözik, ám minden egyes csatornában pozitív irányba fejlődik – a leggyorsabb ütemben a drogériákban, ahol 8 százalékponttal nőtt a súlya.

Tagjaink körében végzett nem reprezentatív felmérésünk is alátámasztja, hogy az emberek egyre inkább kedvelik a készpénzkímélő fizetési megoldásokat és keresik azokat a szolgáltatókat, ahol egészségpénztári kártyájukkal is fizethetnek. A patikakártyát – az önkéntes egészségpénztárak közül elsőként – 1999-ben vezettük be, és azóta több mint 115 ezer főre nőtt a patika-csoporthoz tartozó egészségpénztár tagok száma. Pénztártagjaink családtagjaik részére is válthatnak patikakártyát, amely – a banki társkártyákkal azonos módon – ugyanahhoz a számlához kapcsolódik. 2016-ban a társkártyák száma már meghaladta a 8 ezer darabot.

Amennyiben a szolgáltatónál már működik valamelyik bank vagy a Multi-Pay® által telepített, a Magyarországon forgalomban levő bankkártyák elfogadására alkalmas POS terminál, egyszerű a Patika-csoporthoz történő csatlakozás, hiszen a terminált csupán programozni kell a patikakártya elfogadására. A Multi-Pay® POS-n történő patikás forgalom ráadásul jutalékmentes.

Amennyiben nincs terminál, vagy éppen valamilyen okból nem működik, a Patika-csoport saját kártyaterheléses rendszere, a Virtuális POS biztosít gyors és kényelmes fizetési megoldást. (A Virtuális POS telefonon (06-1-210-9816) vagy a www.patikapenztar.hu / www.ujpiller.hu internetes oldalakon elérhető fizetési mód.) Ez a lehetőség minden szerződött partnerünk számára adott, azonban az alkalmazása igényléshez kötött. A beállítás díjtalan, ezért érdemes igényelni POS terminál megléte esetén is, felkészülve a váratlan POS terminál meghibásodásából adódó helyzetekre. Az igényléshez szükséges nyomtatvány itt letölthető.

A szolgáltatók részére a patikakártyás vásárlások ellenértékének utalása a kártyaközpontból beérkezett adatok alapján történik minden hét hétfőjén a megelőző hét hétfő 00.00 órától a vasárnap 24.00 óráig összesített tranzakciók alapján. Azaz, ha egy tag szerdán vagy akár vasárnap vásárol a patikakártyájával, annak ellenértékét a szolgáltató a következő hét hétfőn kapja meg. A Patika-csoport garanciát vállal arra, hogy a pénzt a szerződésben vállalat határidőig utalja. Amennyiben az összeg mégsem érkezne meg a megadott számlaszámra, a jegybanki alapkamat kétszeresét fizetjük a szolgáltatónak.

Szerződött partnereink munkáját kimutatásokkal is segítjük. Az utalással egyidőben például tételes listát küldünk e-mailben az adott heti kártyalehúzásokról. Így könnyen nyomon követheti a patikakártyás forgalmat, amelyben ha eltérést lát a saját kimutatásával összehasonlítva, ügyfélkapcsolati munkatársunknál azonnal jelezheti.

Innen töltheti le a Patika/Új Pillér kártyaelfogadáshoz szükséges szándéknyilatkozatot.

A vásárlási szokások alakulása (Forrás: GfK)
Elindult a Nemzeti Innovációs Onkogenomikai és Precíziós Onkoterápiás Program, amely a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő számára is értékes adatokat szolgáltathat majd.

Hazánkban évente egy közepes város lakosságának megfelelő ember (kb. 33 ezer fő) hal meg daganatos betegségben. Az ijesztő megbetegedési és halálozási adatok a klinikai onkológiai és az onkohematológiai ellátás jó szervezettsége és hatékony működése ellenére is csak lassan javulnak és bizonyos daganatos betegségek egyre fiatalabb korcsoportokat sújtanak.

A közelmúlt kutatási eredményei alapján bizonyossá vált, hogy a rosszindulatú betegségek kialakulásának hátterében veleszületett és szerzett genetikai (genomikai) elváltozások állnak. Ha lehetővé válik a daganatok komplex genomi hátterének megismerése és elemzése, fellendülhet a célzott, innovatív gyógyszerek fejlesztése és az egyes beteg genomikai hibáinak személyre szabott, egyedi gyógyszerekkel és gyógyszerkombinációkkal való kezelése. A nagy onkogenomikai nemzeti programok az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában és Kínában több milliárd dolláros állami támogatással már elindultak a közelmúltban. Áprilisban pedig – Közép-Kelet-Európában először – Magyarországon is elkezdődött egy integrált, egész országra kiterjedő, államilag támogatott program az Egyesített Szent István és Szent László Kórház-Rendelőintézet vezetésével, az Országos Onkológiai Intézet és két magyar innovatív vállalkozás, a Patika-csoport kártyaelfogadó partnere, az Oncompass Medicine Hungary Kft. és a 4iG Nyrt. részvételével. A konzorcium a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap pályázatán 3,2 milliárd forintos vissza nem térítendő K+F+I forrást nyert el 3 évre. A támogatással Magyarország néhány év alatt a rákkutatás, az innovatív gyógyszerfejlesztés és a betegmenedzsment vonatkozásában a terület K+F+I és egészségipari tevékenységének a világszínvonalhoz felzárkózó szereplőjévé válhat.

A kutatási, fejlesztési és innovációs projekt megvalósítása üzleti lehetőséget nyújt a hazai és nemzetközi gyógyszergyártó cégek, valamint a hazai egészségipari és számítástechnikai kkv-k számára is. Az egységes rendszer, a betegek klinikai és genomikai adatainak összekapcsolása és adatbázissá fejlesztése – a személyes adatok védelme, illetőleg az elemzések során a betegadatok anonimizáltságának biztosítása mellett – a nemzetközi gyógyszervizsgálatokban való növekvő részvételhez és a betegek innovatív gyógyszerekhez való gyorsabb hozzáféréséhez vezet. A személyre szabott, precíziós orvoslással kapcsolatos innovatív egészségipari fejlesztések világpiaca 2024 végére mintegy 175 milliárd dollárra emelkedik. A hazai gyógyszeripari és biotechnológiai kkv-k számára az új világpiaci trend kiváló kiugrási lehetőséget biztosít.

A túlélés záloga a korai felfedezés!

A világon évente közel negyedmillió nő betegszik meg petefészekrákban, egyes kutatások szerint 70 nő közül egynél kialakul ez a betegség élete során. Ez a nyolcadik leggyakoribb rosszindulatú daganatfajta, mely világszerte megközelítőleg 150 000 nő halálát okozza évente. Magyarországon 1400 betegnél diagnosztizálnak petefészekrákot, és 800 nő hal meg a betegségben minden évben. Ez azt jelenti, hogy a nőgyógyászati daganatok közül a legtöbb halálesetért a petefészekrák felel. Mivel a petefészekrák korai jelei alig észrevehetők és nem feltűnők, gyakori a téves diagnózis vagy a késői felismerés.

– Egész évben azon dolgozunk, hogy rávilágítsunk a méhnyakrák megelőzésének és a petefészek-rák korai felismerésének fontosságára, de egy-egy jeles nap alkalmával fokozott figyelem övezi a kampányainkat. Bízunk benne, hogy ezen a napon sokkal több embert tudunk elérni – mutat rá a kiemelt nap szerepére Tóth Icó, a Mályvavirág Alapítvány elnöke.

A méhnyakrák ellen van védőoltás – Magyarországon kötelezően ajánlott a 7. osztályos lányok oltása –, így a gyakori rákos megbetegedések közül ez az egyetlen, ami megelőzhető. Ezzel szemben a petefészekrák nem megelőzhető, sőt, a gyógyíthatóságának is rossz a prognózisa. A daganatos statisztikák szerint petefészekrák esetén az ötéves túlélésre a betegek mindössze 45 százalékának van esélye, míg emlőráknál ugyanez a szám 89 százalékra tehető. Ezért ennél a betegségtípusnál különösen fontos a tünetek pontos ismerete és a témára történő minél szélesebb körű figyelemfelhívás.

– A petefészekrák esetében a rendszeres szűrés az elsődleges prevenció. A betegség minél korábbi stádiumban való felismerése jelentősen javíthatná a túlélési arányt, de sajnos ez sokszor nem történik meg. A tünetei nagyon jellegtelenek: a hasi puffadás, a túlzott gázképződés, a szabálytalan menstruációs ciklus, az étvágytalanság és a fáradtság összefügghet annyi mindennel! Ma Magyarországon a nőknek csak 30 százaléka jár rendszeresen nőgyógyászati szűrővizsgálatra, ami nagyon rossz arány. Ráadásul a nőgyógyászok többsége nem is vizsgálja meg automatikusan a petefészkeket egy-egy szűrés alkalmával. Nem elég tehát elmenni a vizsgálatra, érdemes kifejezetten kérni az orvost, hogy a petefészkeket is ellenőrizze – emeli ki az SZJA 1%-os felajánlására jogosult alapítvány elnöke.

A korábbi Egészségügyi Hírkommentjeinkért látogasson el weboldalunkra (www.patikapenztar.hu, www.ujpiller.hu).

Életmentő egészségügyi startupok

Egyrészt a még csak prototípussal rendelkező projektek és startup vállalkozások nevezhettek az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) versenyére, másrészt a European Health Catapult kategóriában olyan – a piacon már bevezetett termékkel bíró – kis- és középvállalkozások mérettethetik meg magukat, amelyek európai piacra szándékoznak belépni. A beérkezett pályázatokat szakértők bírálják el, majd a legjobbak bemutathatják termékeiket, szolgáltatásaikat nagyvállalatok – például GE Healthcare, Philips, Roche, Siemens, IBM, SAP és más vezető egészségügyi piaci szereplők – képviselőinek, innovátoroknak és befektetőknek, akik felkészítik a csapatokat a piacra lépéshez szükséges további megmérettetésekre is. Akik jelentkeztek a versenyre, automatikusan bekerülnek a Francia Intézet által rendezett júniusi (2017. június 15-16.) Smart Health programba.

Mit nyernek az indulók?


Az EIT Health tavalyi verseny kiírásának egyik győztese, az 50 ezer eurós díjazásban részesülő HandInScan csapat egy olyan digitális rendszert fejlesztett, amely alkalmas az egészségügyi dolgozók kézfertőtlenítési eljárásának közvetlen és objektív kiértékelésére. A kórházi fertőzések bárkit elérhetnek, 7% esélyünk van kórházi fertőzésre még a fejlett világ kórházaiban is, holott a helyes kézhigiénével a kórházi fertőzések legalább 30%-a megelőzhető. Egy átlagos európai kórház 300 000 eurót költ a megelőzhető kórházi fertőzések kezelésére. A HandInScan által kifejlesztett szkenner a kézmosás azonnali kiértékelését egy speciális kézfertőtlenítőszer eloszlásának kimutatásával teszi lehetővé, amihez a felhasználóra ártalmatlan, UV-A fényű megvilágítást használ. Az objektív eredményt a kézről készült képek számítógépes kiértékelésével valósítja meg a rendszer. A készülék az egészségügyi intézményekbe való integrálással védelmet nyújt a páciensek és az egészségügyi személyzet számára is, közvetve motiválva őket a megfelelő és gyakori kézmosás alkalmazására. A rendszert 17.000 kórházi dolgozón tesztelték és 17 országban került már sor az eszköz telepítésére.

Amennyiben érdekesnek találta hírlevelünket, ajánlja kollégáinak  |  Ha nem kíván több hírlevelet kapni tőlünk, kattintson ide
patikapenztar.hu  |  ujpiller.hu
Copyright ® Patika-csoport  |   2017   |   Minden jog fenntartva.