Szerezzen új ügyfeleket, vezessen be hűségprogramot!

„Egy uncia hűség felér egy font ügyességgel” – állította már a 19. század végén Elbert Hubbard, amerikai író, üzletember. És, hogy mennyire igaza volt, bizonyítják a mai üzleti modellek is, amelyekben fontos szerephez jutnak a különböző hűségprogramok.

Sokáig bőven elég volt, ha elértük, hogy a vevőink elégedettek termékünkkel, szolgáltatásainkkal. Manapság viszont, ez már csak ideig-óráig jelenthet megnyugvást, hiszen a fogyasztó racionális kötődése könnyen felbontható: elég egy jobb ajánlat a versenytárstól. Nem ilyen egyszerű azonban elszakítani az érzelmi kötődést, vagyis a pszichológiai elköteleződést. Az emocionális kapocs kialakításában a vállalatról kialakult képnek (cégmárkának) és az általa biztosított fogyasztói élménynek is szerepe van. Utóbbi fontos eszköze lehet a Multi-Pay® törzsvásárlói programja, a Hűséges vagyok.

A prepaid (feltölthető) multipayes ajándék- vagy hűségkártya bevezetésén érdemes elgondolkodni akkor is, ha már rendelkezünk valamilyen hűségprogrammal és akkor is, ha még csak most tervezzük annak kialakítását. Utóbbi esetben a Multi-Pay® szakértelme és a különböző hűségprogramok bevezetése kapcsán szerzett tapasztalatai is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél hatékonyabb, a megcélzott ügyfélkör igényeit optimálisan kiszolgáló programot vezessünk be rövid idő alatt. A vásárlóink egyre tudatosabbak, egyre több információ birtokában választanak egészségügyi szolgáltatót, lesznek törzsvásárlók egy gyógyszertárban, köteleződnek el egy termék vagy szolgáltatás iránt. Éppígy patikamérlegen mérik, hogy a hűségprogramok közül számukra melyik kínálja a legnagyobb hozamot.

Érvek és tények a hűségprogram mellett

Növeli a szolgáltató forgalmát: az előre feltöltött kártya biztosan visszatérő ügyfeleket jelent, az ajándékba vásárolt kártya pedig újakat hoz.
Növeli az ügyfelek kényelmét: akár ajándékba is adható az egészség. Az ajándékkártyán lévő összeg tetszőlegesen felhasználható az üzletben kapható árucikkekre vagy a szolgáltatónál igénybe vehető szolgáltatásokra.
Kielégíti a vásárlók játékkedvét: a gamification napjaink hívószava. A hűségkártyához tetszőleges lojalitásprogram kapcsolható.
Garantálja a vásárlók, ügyfelek elégedettségét: a kártyához tetszőleges nagyságú árkedvezmény vagy akció adható. Kutatások igazolják, nem is a kedvezmény mértéke számít, hanem az, hogy a vevő úgy érezze, kap valamit.
Azonnali likviditást biztosít: a törzsvásárlói forintok a kártya eladásakor azonnal a kereskedőt gazdagítják.
Automatizált adminisztrációt kínál: az előre feltöltött kártya mindenkori egyenlegét a Multi-Pay® tartja kézben, így az üzletnek nem kell bajlódnia a maradékkeret nyilvántartásával.
Rugalmas és egyszerű: a bármely POS terminálon működő kártya a vevő igényeihez igazodva tetszőleges összeggel tölthető fel, és igény szerint tetszőleges részletekben költhető.
Minden kereskedő számára elérhető: minden magyarországi szolgáltató, kereskedő és bolthálózat csatlakozhat már működő POS terminállal vagy vadonatúj telepítésével.
Költséghatékony: beruházás nélkül jutalmazhatja rendszeresen visszatérő ügyfeleit. Az újratölthető hűségplasztik ára párszáz forint, a rendszerhasználat után a forgalom függvényében kell fizetni.

További információért kattintson ide, vagy hívja munkatársunkat a +36 1 210 9774-es telefonszámon, ezen felül jelentkezhet e-mailen is a multi-pay@multi-pay.hu címen.

A menzareform önmagában kevés, a szülők segítsége is kell, hogy a gyerekek egészségesen étkezzenek

Azok a gyerekek, akik egészségesen táplálkoznak, és sokat mozognak, nemcsak ritkábban betegek, hanem jobban is teljesítenek az iskolában. A változatos és egészséges étkezés nem csak a tanulásban hozhat javulást, hanem hosszú távon csökkentheti a felnőttkori infarktus, agyvérzés, daganatok és cukorbetegség kialakulásának kockázatát is – írja a Mérőkanál.hu-n megjelent interjú, amely az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) egészségnevelő kampányban résztvevő Lázár Cheffel készült. Szerinte a menzareform önmagában nem elég ahhoz, hogy a gyerekek egészségesebben táplálkozzanak, a szülők segítsége is kell, hogy a gyerekek megszeressék az egészséges ételeket.

Az egészségpénztári kártyát elfogadó szolgáltatók is tehetnek azért, hogy a hazai lakosság egészségesebben étkezzen. A hatályos Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény ugyanis lehetővé teszi, hogy a pénztártagok és családtagjaik egészségpénztári kártya terhére vásároljanak egyes, az OGYÉI által nyilvántartásba vett gluténmentes élelmiszereket.

A szolgáltatás bármely, a jogszabályban meghatározott szolgáltatónál igénybe vehető, még csak szerződnie sem kell a pénztárral. Ha az üzlet nem kártyaelfogadó (kedvezményes POS akciónkról itt olvashat, a hatályos számviteli törvénynek megfelelően készpénzfizetési számlát kell kiállítson az egészségpénztár nevére.

Crohn-betegséget is okozhatnak az adalékanyagok

Kuszkusz és bulgur az iskolai étkezdékben

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) felmérése szerint Magyarországon minden negyedik gyermekkorú lány és minden ötödik fiú túlsúlyos vagy elhízott, és nem fogyaszt elegendő zöldséget, illetve gyümölcsöt sem. Ennek hátterében rossz beidegződések és táplálkozási szokások, valamint ismerethiány áll, ami igaz volt a közétkeztetőkre is.

A kormány 2015-ben adta ki a menzarendeletet, hogy változzon a szemlélet, majd az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) „Élj könnyebben!” egészségnevelő kampánya keretében játékot indított. A gyerekeket arra buzdították, hogy tapasztalataik alapján szavazzanak a legfinomabb menzaételekre és így közvetve azokra a főzőkonyhákra, melyek a kedvenc ételüket elkészítette.

– Az egészséges és finom menzaételeket kerestük a kampány során. Arra kértük a diákokat, hogy válasszák ki a TOP50 fogást, ami bizonyítja, hogy ami egészséges, az egyben lehet finom is – mondta a díjátadó ünnepségen Pozsgay Csilla, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) főigazgatója. Hozzátette: a közétkeztetők által benevezett ételsorok a korábbiaknál sokkal jobban tükrözik az egészséges táplálkozás alapelveit. De nemcsak a közétkeztetők szakítottak évtizedes rossz beidegződéseikkel, hanem megdőlt az a szterepotípia is, miszerint a fiatalok nem elég nyitottak az új ízek kipróbálására. A nyertes fogások között megjelent a köles, a zabpelyhes sütemény, a teljes kiőrlésű tészta, a halpogácsa, a kuszkusz vagy a bulgur.

Jól startolt a Patika-csoport online bankkártyás feltöltési lehetősége

Dinamikusan bővül a Patika-csoport új egyéni befizetőinek tábora, és az adataink szerint ők azok, akik a leginkább kihasználják a március elején bevezetett online bankkártyás számlafeltöltési lehetőséget.

A bevezetés óta eltelt egy hónap alatt közel 300 esetben választották a pénztártagok a kényelmes, biztonságos és olcsó fizetési módot, amelynek köszönhetően több mint 12 millió forint érkezett a kasszába (az egy befizetésre jutó átlagérték 48 ezer forint volt).

Az online bankkártyás fizetés bevezetését indokolttá tette az is, hogy pénztártagjaink így egy a szolgáltatóknál felmerülő nagyobb kiadást is kiegyenlíthetnek egészségpénztári megtakarításukból, hiszen online bankkártyás fizetéssel a nap bármely szakában, bárhonnan rendezhetik egyenlegüket banki átutalási költség nélkül. A Patika-csoport kimutatása szerint a pénztártagok egyre gyakrabban vesznek igénybe magas összegű magán orvosi ellátást egészségcélú megtakarításuk terhére.

Magyarországon az összes egy főre eső egészségügyi kiadás 60 százaléka valósul meg állami forrásból – ez európai összehasonlításban is rendkívül alacsony mérték –, 40 százalékát pedig zsebből finanszírozzuk a hivatalos adatok szerint. A háztartások összes kiadásán belül négy százalékkal szerepel az egészségügy, ami az OECD adatai alapján kiugróan magas arány világviszonylatban. A paraszolvencia mértékét csak becsülni tudjuk. A Patika-csoport egy korábbi számítása szerint évente a 70 milliárd forintot is eléri az orvosok zsebébe csúsztatott összeg. A lakásrendelőkben hagyott – szintén fekete – pénzek volumene pedig valószínűleg még ennél is jelentősebb. Az állam viszont GDP-arányosan folyamatosan kevesebbet fizet a rendszerbe: 2014-ben 4,2, 2015-ben 4,1, 2016-ban pedig már csak 3,9 százalékot a Policy Agenda korábbi kimutatása szerint miközben az egészségügyi kiadások folyamatosan nőnek Magyarországon.

Április 20-ig tart a POS-akció. Használja ki a Patika-csoport kedvezményes ajánlatát!

A vártnál nagyobb volt az igény a múlt hónapban meghirdetett Multi-Pay® POS terminál telepítési akciónkra, ezért szolgáltatóink kérésére a kedvezményes lehetőséget április 20-ig meghosszabbítottuk.

A PayPass technológia terjedésével egyre kisebb összegeket is inkább kártyával fizetnek a vásárlók a bankok kimutatása szerint. Az a kereskedő, amelyik csak készpénzt fogad el, valószínű vásárlót is veszít, hiszen nincs annál bosszantóbb, mintha valakinél nincs elég készpénz, és ezért kell elhalasztania a vásárlást! A kormány célja is a készpénzállomány csökkentése az elektronikus fizetési módok elterjedésének ösztönzésével. Magyarországon a bankkártyás fizetések száma és a tranzakciók volumene nem éri el az uniós átlagot, ennek ellenére az elmúlt években a bankkártya-elfogadó helyek számának növekedése is lelassult. Ma a terminálok száma 100 ezer körül van az NGM közleménye szerint, holott online pénztárgépből is már több mint 200 ezer üzemel!

A Multi-Pay® akciójának keretében a szolgáltató vagy kereskedő megspórolhatja a kártyaelfogadó terminál egyszeri telepítési díját, vagy az első féléves rendszerhasználati díjat választása szerint, amennyiben a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok április 20-ig megérkeznek a Multi-Pay® Zrt.-hez postán vagy elektronikusan.

Ne hezitáljon, számoljon és küldje el azonnal az igénylését ide kattintva vagy hívja kollégáinkat a +36 1 210 9774-es telefonszámon! E-mailen is jelentkezhet a multi-pay@multi-pay.hu címen.

A megoldást kínáljuk, nem a terméket!

  • ✔ A Patika-csoport egészségpénztári kártyáinak elfogadása után nem kell pénztári forgalmi jutalékot fizetni multipayes POS-on. Ezzel máris spórol 1%-ot.
  • ✔ A modern, PayPass (egyérintéses) fizetést is lehetővé tevő eszközök telepítése bankfüggetlenül történik, amiből az elfogadóhelyek profitálnak, hiszen nincsenek arra kényszerítve, hogy bankot váltsanak és a POS-t biztosító pénzintézetben nyissanak számlát.
  • ✔ A svájci hátterű SIX Payment Services szakértelme áll a Multi-Pay® POS terminálok mögött. Mivel a cég kizárólag a bankkártya-elfogadásra specializálódott Magyarországon, a teljes helyi operáció erre fókuszál.
  • ✔ A teljes körű – bankkártya (PayPass és PayWave is), egészségpénztári, cafeteria és SZÉP-kártya – elfogadást biztosító Multi-Pay® POS telepítéséhez kapcsolódó ügyintézés gyors és rugalmas.
  • ✔ A dedikált multipayes ügyintézők a POS telepítésének és használatának minden fázisánál készek, hogy segítsenek.
  • ✔ Költséghatékony az újabb terminálok bevezetése, ha az üzlet bővülése miatt – akár meglévő terminálja mellé – szeretne újabb POS-okat.
  • ✔ Könnyen bevezethető hűségprogramot biztosít: a multipayes POS terminálokon futó Hűséges vagyok ösztönzi a vásárlókat, hogy visszatérjenek és minél többet költsenek nálunk.

Most kockázatmentesen kipróbálhatja szolgáltatásunkat. Ön dönthet úgy, hogy a Multi-Pay® termináljának telepítése egy forintjába sem kerül és az adminisztrációs terhe is minimális.

Egészségügyi Hírkomment: Az igazi fejlődés, ha tovább maradunk fittek!

Az leszel, amit megeszel – tartja a mondás. De persze mindenkiben él az a kép, hogy ami egészséges, az kevésbé finom. Az „Élj könnyebben!” kampány menzaversenye épp ezt a sztereotípiát szerette volna lebontani. A magas résztvevőszám és a lelkes szavazatok azt bizonyítják, hogy az egészséges ételekért is lehet rajongani, hisz ezek a fogások is lehetnek finomak.

2015-ben a kormány azért hozta meg az egészséges menzarendeletet, hogy így is hozzájáruljon a Magyarországon egészségben eltöltött évek számának növeléséhez. Az elmúlt évtizedekben a növekvő szociális biztonság, az életminőség javulása, az egészségügyi ellátás fejlődése öt év átlagában körülbelül egy évvel növelte meg az átlagéletkort. De ennél fontosabb, hogy mennyi az egészségben eltöltött évek száma. Az igazi fejlődés az, ha érzékelhetően tovább maradunk testileg és szellemileg fittek, tovább tudunk aktív életet élni és idősebb korunkban sem a gyógyszerek befolyásolják az életünket. Az idevezető út iskolás korban indul: már diákként fontos a rendszeres testmozgás, a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálkozás. A helyes életmódra nevelést tehát gyerekkorban kell elkezdeni, mielőbb érdemes kialakítani azokat a szokásokat, amelyek védenek a szív- és érrendszeri problémáktól, a mozgásszervi panaszok jelentkezésétől, a túlsúlytól vagy bármi más betegségtől, amely a megszokott életvitel megváltoztatására kényszeríthet. Ezt a célt fogalmazta meg a kormányzat, amikor elindította két éve a menzareformot. Ugyanennek a stratégiának a része a nemdohányzók védelméről szóló törvény szigorítása, az élelmiszerek transzzsírsav-tartalmának csökkentése, a chipsadó bevezetése vagy például a mindennapos testnevelés beépítése az általános és középiskolások órarendjébe. Bízunk abban, hogy mindezek az intézkedések hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a mai diákok már tovább maradjanak egészségesek.

Nagyon fontos misszió, amit az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) felvállalt, hiszen az egészséges táplálkozás terén Magyarország elmarad a WHO ajánlásától a tejtermékek fogyasztása (60 százalék), a zöldségbevitel (28 százalék) és a gyümölcsfogyasztás (55 százalék) terén. Bár megoszlanak a vélemények arról, hogy az egészséges táplálkozás tényleg többe kerül, vagy tudatos odafigyeléssel is komoly előrelépést lehet elérni e téren, a kormányzat megemelte a közétkeztetés napi költségkeretét és 2010 és 2016 között 92 ezerről 318 ezerre nőtt azon kisgyermekek száma, akik ingyenes étkeztetésben vesznek részt. De nemcsak az a fontos, hogy biztosan hozzájussanak a fiatalok a napi ételhez, hanem az is, hogy egészséges ételt egyenek. Az OGYÉI által életre hívott kampány – a verseny és a Mérőkanál.hu-n megjelent receptek – abban is segítenek, hogy azok a konyhák, amelyek eddig kétkedtek abban, hogy ennyiből is lehet egészségesen főzni, most jó példákat lássanak maguk előtt.

Rétvári Bence parlamenti államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma

A korábbi Egészségügyi Hírkommentjeinkért látogasson el weboldalunkra (www.patikapenztar.hu, www.ujpiller.hu).

Legyen 1%-barát munkahely! Vállalatok segítségét kérik a civilek

A NAV által készített adóbevallás kényelmes lehetőség az adózónak, hiszen nem nekik kell sorról sorra kitölteniük SZJA bevallásukat, ugyanakkor félő, hogy emiatt sok civil szervezet elesik az 1+1%-os rendelkező nyilatkozatok által juttatott összegektől. Az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testülete (ASZÖT) az „1% barát munkahely” akcióval igyekszik javítani a helyzeten: az akcióban vállalatok segítségét kérik a rendelkező nyilatkozatok begyűjtésében és továbbításában a NAV felé.

Ahogyan arról márciusi munkáltatóknak szóló hírlevelünkben beszámoltunk, a munkavállaló idén is rendelkezhet az adójának 1+1%-áról akkor is, ha a munkáltatója készíti el számára az adómegállapítást és akkor is, ha a NAV e-bevallását választotta. Ennek menete, hogy a munkavállaló kitölti az állami adóhatóság által rendszeresített nyomtatványt (a NAV honlapjáról letölthető innen). Ezt a rendelkező nyilatkozatot lezárt, adóazonosító jelével ellátott, ragasztott felületére átnyúlóan saját kezűleg aláírt postai borítékban elhelyezve eljuttatja a NAV-hoz május 22-ig. Március 15-től azok, akik rendelkeznek ügyfélkapuval, elektronikusan is rendelkezhetnek a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) és a www.magyarorszag.hu oldalról elérhető, webalapú kitöltő-ellenőrző program (WebNYK) segítségével. A 2017. május 22. ebben az esetben is jogvesztő határidő!

2016-ban több mint 3 millió ember töltött ki adóbevallást, közülük idén nagyon sokan nem fognak. Nagy kérdés, hogy közülük hányan fogják venni a fáradságot, hogy külön rendelkezzenek az 1%-ról, ha amúgy a bevallás egyéb részeihez nem nyúlnak. A tavalyi évben azok közül, akik maguk készítették az adóbevallásukat, 78%-uk ajánlotta fel az 1%-ot, akik viszont nem maguk készítették el saját bevallásukat, mindössze 23%-uk (!) rendelkezett erről. Ha ezt az arány kivetítjük a mostani helyzetre, akkor a civil szervezetek teljes anyagi vesztesége akár több milliárd forint is lehet!

„Nem kérünk sem pénzt, sem más megerőltető dolgot a cégektől, csak egy pici segítséget ahhoz, hogy a dolgozóknak megkönnyítsük a nyilatkozatok leadását – nyilatkozta Cseh Balázs, a Testület szóvívője. – Mi minden háttéranyagot biztosítunk, a cégeknek csak annyi lesz a dolga, hogy ezeket eljuttassák dolgozóikhoz, és egy gyűjtőpontot üzemeltessenek, ahol az aláírt nyilatkozatokat egy lezárt borítékba téve a munkatársak leadhatják, amiket a cégnek egy csomagban kell postáznia május 22. előtt a NAV részére.”

A kezdeményezést a Patika-csoport is nagyon fontosnak tartja, ezért nemcsak munkáltatóként támogatjuk, hanem az ASZÖT akcióját saját kommunikációs csatornáinkon keresztül is népszerűsítjük. Egészségpénztárként és felelős vállalatként is fontos számunkra a civil szervezetek helyzete, és a velük való együttműködés. Egy kis odafigyeléssel nem vesznek el a milliárdok!

Amennyiben érdekesnek találta hírlevelünket, ajánlja kollégáinak  |  Leiratkozás
patikapenztar.hu  |  ujpiller.hu
Copyright ® Patika-csoport  |   2017   |   Minden jog fenntartva.