Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
A kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét! (2021.06.05)

Hamarosan megváltozik a gyógyszerreklámok végéről jól ismert szöveg, miután a gyártói szervezetek szerint a mondat csupán a gyógyszerfogyasztás veszélyeire figyelmeztet, de nem járul hozzá a betegek edukációjához.

Az új szöveg, amelyben végül is megegyeztek a gyógyszerpiaci szereplők, s amely immár minisztériumi jóváhagyásra és rendeletmódosításra vár: „A gyógyszer biztonságos és hatékony alkalmazásáról olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét” – írja a PharmaOnline cikkében.

A közel két évtizede az életünk részévé vált szlogent eredetileg az akkorinémet hirdetési gyakorlatból vettük át, szinte szó szerinti fordításban.  A német nyelvterület már csak azért sem véletlen, mert a kilencvenes évek közepén magánkézbe került gyógyszer-kiskereskedelem szabályainak mintájául is az osztrák és a német gyakorlat szolgált.

A közel két évtizede hallható figyelmeztetés – „A kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét!” – módosítására a gyártói szervezetek tettek javaslatot.

„A szándék hátterében nyilván az a megfontolás állt, hogy ez a mondat csupán a gyógyszerfogyasztás veszélyeire figyelmeztet” – mondja Hankó Zoltán a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke, aki szerint az emberek nyilván azért adnak ki pénzt egy-egy gyógyszerre, mert szeretnének megszabadulni valamilyen egészségügyi problémától. Ráadásul, emlékeztet, az elmúlt évek során egyre fontosabbá vált a betegek tudásának, ismereteinek bővítése, a betegedukáció, annak érdekében, hogy biztonságosan és hatékonyan alkalmazzák a különféle medicinákat. „Nem véletlen, hogy ma már kiegészített szöveget hallhatunk a reklámok lezárásaként, amelyben a készítményekhez mellékelt betegtájékoztatók elolvasásának fontosságára is felhívják a vásárlók figyelmét” – teszi hozzá a szakember.

A változtatásra eredetileg javaslatot tevő Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének (MAGYOSZ) igazgatója egyéb szempontokat is említ a MedicalOnline hasábjain. Ilku Lívia egy korábbi felmérésre hivatkozva azt mondja, a gyógyszergyárakról a profit és a méreg jut az emberek eszébe, így nem véletlen, hogy a cégek minden lehetőséggel élni kívánnak, amelynek segítségével növelhetik a munkájukba, termékeikbe vetett bizalmat. Szerinte nyilván a tájékozatlanságnak is szerepe van abban, hogy folyamatosan nő a paramedicinák – természetgyógyászat, homeopátia, gyógynövényes kezelések – forgalma.

Borítókép: freepik.com

<< VISSZA