A koronavírus-járvány ellenére bővültek az egyéni befizetések 2020-ban, és ennek megfelelően a visszaigényelhető adóforintok. 2021-ben várhatóan meghaladja a 630 millió forintot tagjaink egyéni számláján összesen jóváírható adó-visszatérítés.
Tagjaink egészség- és költségtudatosságát a vírushelyzet sem tudta felülírni: 2020-ban a Patika-csoporthoz tartozó pénztárakba befizetett egyéni hozzájárulás 8%-kal, közel 2,7 milliárdra nőtt. Bár a növekedés dinamikája némileg elmaradt az elmúlt években megszokottól, a trend nem tört meg, így a beérkezett egészségforintoknak már közel 70%-át a magánszemélyek fizették be. Az öngondoskodás erősödése a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) várható adó-visszatérítés összegét is növeli: az idén várható szja-visszatérítés az előzetes adatok szerint minden eddigi rekordot meghaladóan meghaladhatja a 630 millió forintot.
Az adóforintok 100%-ban az egyéni számlákat gyarapítják, abból az egészségpénztár nem von működési költséget. A kapott összeget a pénztártagok azonnal az egészségükre vagy akár az önsegélyező támogatások kifizetésére fordíthatják. Utóbbi azért lényeges, mert kizárólag az szja-visszatérítésre és a hozamjóváírásokra nem vonatkozik a 180 napos szabály, vagyis az, hogy csak a pénztártag számláján 180 napja pihenő forintok terhére teljesíthető az önsegélyező szolgáltatás. Érdemes minél hamarabb elkészíteni a személyi jövedelemadó-bevallást és eljuttatni az adóhatósághoz, hogy a visszajáró forintokat az egészségszámlánkon tudhassuk és költhessük.
Adókedvezményre jogosító befizetések és mértékük:
Az szja-kedvezményre jogosító befizetések alakulása csoportszinten
*2019 óta a munkáltatói tagdíj-hozzájárulás után is jár a 20%-os szja-kedvezmény, ezért ez az összeg tartalmazza az adományt és a tagdíj-hozzájárulást is.
Kérje elektronikusan az adóigazolást és az éves egyenlegközlőt!
Igényelje online szolgáltatásunkat, hogy elektronikusan küldhessük önnek az adó-visszatérítéshez szükséges igazolást és az előző évi költéseit mutató számlaértesítőt.
Ebben az esetben nem küldünk papíralapú értesítést, ezzel Ön is hozzájárul a Pénztár költséghatékony működéséhez és a környezet megóvásához, ráadásul gyorsabban jut hozzá az igazolásokhoz, amelyeket így lementhet, hogy mindig kéznél legyenek. Az online ügyintézés annak is hasznos, aki egész évben szeretné nyomon követni költéseit, jóváírásait vagy a befizetései után várható adó-visszatérítés összegét.
1. lépés: Töltse ki a NYILATKOZATOT
2. lépés: Nyomtassa ki, írja alá és 2 tanúval hitelesítse, majd adja postára (1022 Budapest, Bimbó út 18.) vagy a letöltött pdf nyomtatványt hitelesítse AVDH szolgáltatással és juttassa el hozzánk e-mailen az ugyfelszolgalat@ujpiller.hu címre.
3. lépés: Regisztráljon az online ügyintézésre. A fiókjában minden évben megtalálja az adóigazolást és a számlaértesítőt. A feltöltésről a nyilatkozatban megadott e-mail-címére küldünk értesítést. Az online ügyintézés annak is hasznos, aki egész évben szeretné nyomon követni költéseit, jóváírásait vagy a befizetései után várható adó-visszatérítésösszegét.
Határidők
Az szja-bevallási és befizetési határidő egységesen, valamennyi adózóra vonatkozóan 2021. május 20., de ha valaki előbb beadja, előbb tudhatja a pénztári számláján a neki visszajáró összeget. Az adóbevallási tervezetet március 15-től lehet megnézni az ügyfélkapun keresztül a www.nav.gov.hu-ról és a www.magyarorszag.hu-ról elérhető eSZJA oldalon, illetve március 16-ig adóazonosító jel és születési dátum megadásával többféle módon lehet kérni a tervezet postázását.
Az elkészített dokumentumokat elektronikusan is beküldheti az adóhivatalhoz. A pénztári adókedvezményre jogosító igazolást a Patika-csoport pénztárai a jogszabályi kötelezettségüknek eleget téve 2021. január 31-ig postázták tagjaiknak, illetve elektronikus formában letölthetővé tette az online ügyintézésben.
Borítókép: valuavitaly/freepik.com
<< VISSZA
Az oldal hirdetéseket tartalmazhat! Adatkezelési tájékoztató Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért © 2021 Új Pillér Egészségpénztár Levelezési cím: 1535 Budapest Pf. 861. Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18. Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790, Tel: +36-1-210-9770, 210-9779 | Fax: 210-9778 | Bankszámlaszám: CIB Bank 10700024-43040607-51100005