Kényelmesebb lett a pénztári ügyintézés (2020.05.04.)

A számos negatív hatás mellett a koronavírusnak van néhány pozitív hozama is. Ilyen például a digitális szolgáltatások térnyerése az ügyintézésekben. Ezekben a hónapokban a korábban csak postán benyújtható dokumentumok – így például a költéseket igazoló számlák – akár e-mailen is eljuttathatók hozzánk.

A koronavírus-járvány terjedésével összefüggésben egyre nagyobb igény merül fel a bizonylatok, így a számlák elektronikus továbbítására, befogadására – olvasható a NAV oldalán. Az érintésmentes ügyintézés érdekében a Pénztár számára is lehetővé vált, hogy befogadja az elektronikus számlákat.

Elektronikus számlának minősül az eredetileg papír alapon előállított számla is, melyet azonban nem személyesen vagy postai úton bocsátanak a befogadó rendelkezésére, hanem beszkennelve, elektronikusan továbbítják azt a részére. Ezért elektronikusszámlának minősül a kizárólag e-mailben, egyéb elektronikus üzenetben megküldött PDF számla is. Az így elküldött számlát a Pénztár kinyomtatja és megőrzi a törvényben előírtaknak megfelelően.

Formai követelményekben nincs változás, így továbbra is kérjük, hogy a számlán a vevő rovatban a Pénztár neve és címe (1022 Budapest, Bimbó út 18.) szerepeljen, valamint adja meg a pénztártag nevét és az egészségpénztári kártyájának számát. Ezen kívül csatolt dokumentumban küldje meg számunkra az elszámolásra küldött számára vonatkozó rendelkező nyilatkozatot is.

Az önsegélyező szolgáltatások igénylése is érkezhet e-mailben

A készpénzfizetési számlákhoz hasonlóan az önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó igénylések és az azokhoz szükséges dokumentumok is érkezhetnek e-mailen a biztonságos ügyintézés érdekében. Pénztártagjaink a karanténban is aktívan használják ezeket a lehetőségeket. Sokan igénybe veszik a tanévkezdési támogatást, úgy látjuk, a lakáshitel-támogatás iránti igény sem esett vissza, ahogyan a gyereknevelési támogatások népszerűsége sem csökkent ebben az időszakban.

Az e-mailen érkező igénylések és a csatolt dokumentumok feldolgozása zökkenőmentes, a támogatások kifizetése is folyamatos.

Ne feledjék, a tanévkezdési támogatási igényeket a tanév utolsó napját követő 15. napig, illetve a tanév kezdését megelőző 15. naptól kiállított számlák alapján tudjuk elszámolni. A veszélyhelyzet nem írta felül a tanévre vonatkozó dátumokat. Az idén az utolsó tanítási nap június 15., ezért a Pénztár a június 30-ig kiállított, 120 napnál nem régebbi számlákat tudja befogadni.  

Az egészségpénztári számláról fedezhető kiadások:

  • általános- és középiskolások tankönyv- és taneszköz vásárlása,
  • ruhavásárlás,
  • egyetemi tandíj,
  • kollégiumi elhelyezés,
  • albérlet költsége.

Az önsegélyező szolgáltatásokra általában érvényes a 180 napos szabály, vagyis, hogy a kifizetési igényeket a legalább 180 nappal korábban befizetett megtakarításokból tudjuk teljesíteni. Ez a kitétel azonban nem igaz az szja-visszatérítésre, ami a jóváírást követően azonnal bármilyen szolgáltatásra, akár tanévkezdési támogatásra is költhető.   

Fejlesztési tervek a közeljövőben 

Mivel a koronavírus bizonyos ideig életben marad a különböző felületeken, az „érintkezésmentes” vált az új hívószóvá a fertőzésveszély kockázatának csökkentése érdekében. A koronavírus járvány elleni intézkedések részeként számos intézkedés történt a közvetlen fizikai érintkezés elkerülése érdekében: például a Magyar Posta bevezette az érintésmentes csomagkézbesítést, a kártyatársaságok felemelték 15 ezer forintra a PIN-kód nélküli fizetés összeghatárát.

Az Új Pillér is komolyan veszi az érintkezésmentes felhívást, ezért megtette a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a jövőben az Új Pillér kártyával is lehessen érintésesen fizetni. Tervezzük, hogy a kártyáinkat rádiófrekvenciás azonosításra (RFID) alkalmas technológiával szereljük fel, ami az adatközvetítésen túl automatikus azonosításra is alkalmas. 

Fotó: pexels.com

<< VISSZA