Így töltik az estét a sikeres emberek (2018.02.01)
Rohanó korunkban nem mindegy, hogy a munkaidőn kívüli órákat mivel tölti az ember. A sikeresek az esti órákkal is tudatosan bánnak: az nemcsak a relaxáció, a pihenés, hanem az önfejlesztés időszaka is. A testi és lelki egészségünk megőrzésének fontos eszköze az esti napirendünk.

Egy pszichoterapeuta összeszedte mi az a hat dolog, amire sikeres emberek használják az idejüket este. Íme a szakember tanácsai a Ritmus.hu cikke alapján:

Bármit, csak ne munkát!

El kell dönteni, hogy melyik az az időpont, amikor tényleg felhagyunk nemcsak a munkával, de azzal is, hogy arra gondolunk. Aznapra nincs több e-mail, telefon és szakmai probléma. Habár a túlteljesítők hajlamosak éjt nappallá téve dolgozni, éjszaka is melózni, ez csak rövidtávú sikert eredményezhet, hosszabb távon azonban kiégéshez vezet.

Tervezzük meg a holnapunk

Érdemes a határidőnkbe előző este beírni a másnapi tennivalóinkat. Ezzel nagyjából rendbe is raktuk, hogy hogyan állunk a dolgainkkal. Ez jó eszköz arra is, hogy lezárjuk a napot: itt ér véget a gondolkodás a melóról, holnap majd ugyanitt folytatjuk.

Bocsássunk meg

Engedjük el a nehezteléseinket minden olyan bosszantó dolog miatt, amit napközben a kollégák okoztak. Így ellazítjuk az elménket és megteremtjük annak a feltételeit, hogy megnyugodva térjünk nyugovóra.

Gondolkodjunk pozitívan

Sokakat kerít hatalmába este a szorongás. Vagy azokon a dolgokon aggódnak, ami nem sikerült napközben, vagy már a következő napi teendők miatt stresszelnek. Koncentráljunk azokra a pillanatokra, azokra a beszélgetésekre, eseményekre, amelyek örömet okoztak, akár csak egy-két pillanatra a nap folyamán.

Éljünk magánéletet

Menjünk el időnként vacsorázni a barátainkkal, párunkkal, vagy élvezzük az otthon töltött órákat, perceket családunkkal. Így megvalósítható a sokat emlegetett munka-magánélet egyensúlya. Másrészt, ha olyan emberek társaságában vagyunk, akiknek nincs köze a szakmánkhoz, könnyebben megfeledkezünk a munkáról.

Iktassuk ki a világot

Ma már minden otthonban online kapcsolattal rendelkező eszközök veszik körül a háziakat, amelyeken egy sor platformon keresztül – Facebook, Twitter, Instagram, nonstop hírfolyamok, felugró kis ablakokban értesítések, sőt még az okosóra ide sorolható – be vagyunk kötve a netre. Igaz, kihívás leszakadni a világról, a sikeres emberek nem csüngenek a nap 24 órájában az információkon. Elménknek szüksége van a kikapcsolásra, arra, hogy a lehető legkevesebb külső hatás érje a nap bizonyos szakában. Ha az elalvást este 11 órára tervezzük, kapcsoljunk offline életvitelre már 10-kor. Az éjszaka a lepihenés időszaka, amire az elalvás előtti fél vagy egy órában fel kell készíteni a testet és az elmét. Vagyis ne végezzünk olyan tevékenységeket, amik felspannolnak, ne bonyolódjunk heves vitába, ne nézzünk horrorfilmet, ne hallgassunk hangos zenét. Tekerjük le a fényeket, húzzuk be a függönyt, készüljünk fel a teljes ellazulásra

 

<< VISSZA