Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
Az egészségünkért aggódunk leginkább (2017.06.01)
Bár 2016-ban számtalan politikai és társadalmi esemény ingatta meg a fogyasztók bizalmát világszerte, év végére Európában szerény növekedést mutatott a fogyasztói bizalom – derül ki a Nielsen 63 országban végzett fogyasztói bizalomról, aggodalmakról és költési hajlandóságról szóló online vizsgálatából.

Az országonkénti eredményekben azonban jelentősek az eltérések. Magyarországon például az egészségi állapot a vezető aggodalom (25%), míg Európa más országaiban az egészségi állapot 18%-kal csupán a 4. a fogyasztókat leginkább aggasztó kérdések sorában. Nálunk az adósság (20%), és a munkahelyi biztonság (18%) is dobogóra került, de nyugtalanít bennünket még a gazdasági helyzet alakulása (17%), a bevándorlás (14%) és az iskolai oktatás és/vagy jóléti intézkedések kérdése is (14%). Ezzel szemben az európaiakat a terrorizmus aggasztja leginkább (21% számára ez az első vagy második számú aggodalmat kiváltó ok) és sokan tartanak a gazdasági helyzettől (21%) és a munkahelyi biztonságtól (19%) is.

A Nielsen bizalmi index kutatásának három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: ezt a válaszadók negyede véli jónak vagy kitűnőnek, ami egy százalékpontos emelkedés az előző negyedévhez képest. A következő tizenkét hónapra vonatkozó munkahelyi kilátásokat honfitársaink 18%-a tartja pozitívnak és a válaszadók 19%-a (4%-kal kevesebben, mint tavaly a 3. negyedévben) nyilatkozott úgy, hogy az elkövetkező egy év jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására is.

Minden elmegy a megélhetésre

<< VISSZA