Az emberek egészségvédő termékek iránti bizalma egyértelműen a minőséghez kötődik: a tudatos fogyasztók 92%-ánál, a preferencia nélküli vásárlók 89%-ánál meghatározó szempont a minőség – derül ki egy friss kutatásból, amely rávilágít arra is, az egészségmegőrzést szinte mindenki fontosnak tartja.
A 18 évnél idősebb hazai lakosság 80%-a vásárol egészségvédő termékeket. Bár a döntő többség számára fontos a minőség, ez gyakran mégsem érvényesül a vásárlásnál, hiszen a fogyasztók 45%-a, azaz majdnem a fele, nem tudatosan választ a kínálatból – mutat rá a megdöbbentő tényre a Béres Gyógyszergyár által megrendelt kutatás, amelyet a Szinapszis készített ősszel. Amikor arról van szó, hogy mit emelünk le a polcról, akkor a vásárlók 45%-a már elsősorban az ár alapján dönt, és nincs is mélyebb ismeretük a kiválasztott egészségvédő készítményről. Fontos ugyan számukra a gyógyszerész tanácsa, de ritkán fordulnak hozzá, és az azonos funkciójú termékek közül az olcsóbbat választják, minőségbeli különbségtől nem tartanak.
Újpilléres patikakártyával csak az OGYÉI engedélyszámmal rendelkező gyógyhatású termékek, gyógyteák vásárolhatók meg adómentesen. A Béres egészségpénztári számlára vásárolható termékeiről
itt tájékozódhat, az OGYÉI engedélyes termékek körét az
ogyei.gov.hu honlapon találja.
A fent említett kutatás arra is rávilágított, hogy már abban is nagy a bizonytalanság, hogy ki, mit ért egészségvédő készítmény alatt. A többség a vitaminokkal azonosítja, de gyakran sorolják ide a bio- és természetes anyagokat is.
A vásárlók fele nincs tisztában a megvett egészségvédő termék minőségével |
|
A tudatos vásárlók a minőségért hajlandók többet fizetni, sőt a túl olcsó termék bizalmatlanságot kelt bennük. Figyelnek a készítmények származási helyére, a döntésükben fontos szempont a korábbi tapasztalat, a terméknév és a gyártó ismerete. Megnyugtató számukra, ha egy termék régóta a piacon van. A kutatási eredmények szerint több mint 13 éves hazai piaci jelenlét kell ahhoz, hogy egy gyártó készítményei vagy egy márka iránti bizalmuk kialakuljon.
Bár a megkérdezettek többsége a minőségi termékekre voksol, a gyakorlatban mégis csak a feltűnően nagy árkülönbség kelt némi bizalmatlanságot két hasonló termék esetében. A hazai felnőtt lakosság több mint háromnegyede vásárol egészségvédő készítményeket. Közülük pedig csak minden második fogyasztó foglalkozik azzal, ami mindenki számára a legfontosabb: a minőséggel. Vagyis a vásárlók közel fele – miközben épp az egészségét szeretné megóvni – nincs tisztában vele, hogy mit is vesz meg, és aztán mit szed be.