Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
Lukács Marianna: „A pénztári szektorban a kiváló szolgáltatás mellé türelemre is szükség van, hogy nyereségessé váljon az üzlet.” (2016.07.01)

Azt tanítják az üzleti iskolákban, hogy egy vállalkozást kicsiben kell kezdeni. Egy egészségpénztárnál azonban nincs olyan üzleti modell, amely működik kicsiben. Lukács Marianna, a Patika-csoport alapítója sem gondolkodott soha kicsiben. 33 évesen döntött úgy, hogy a családi vagyonból megalapítja a Patika Önkéntes Egészségpénztárat.

– Németországban akkor láttam komoly játékos magánbiztosítókat, amikor Magyarországon még elképzelhetetlen volt, hogy az OEP-n kívül legyen más szereplő ezen a piacon. Amikor megcsináltuk a Patikát és mi jöttünk ki elsőként a kényelmes fizetést biztosító patikakártyával, azt hittem, hogy annyira jó a termékünk, hogy már az első évben lesz százezer pénztártagunk. Tévedtem. Mindössze ötszázan léptek be. De ma is azt gondolom, hogy a folyamatokat már az induláskor úgy kell megtervezni, hogy azok kiszolgálják a cég későbbi növekedését. A pénztári szektorban a kiváló szolgáltatás mellé türelemre is szükség van, hogy nyereségessé váljon az üzlet. Tíz év alatt értük el a százezres tagságot. Addig nem vettem ki pénzt a cégből. Óriási szerencsém volt, hogy anyagilag megtehettem, hogy ebben az időszakban a fejlesztésre fordítsam a bevétel jelentős hányadát, és elértem azt, hogy ma a Patika-csoport több lábon áll. Ugyanis csak azok a pénzügyi szolgáltatóvállalatok lehetnek sikeresek hosszú távon, amelyek a partnereiknek – szolgáltatóknak, munkáltatóknak, tagoknak – egy kézből több szolgáltatást kínálnak. Mi ma itt tartunk.

2006-ban indult el a prémium szolgáltatást kínáló Új Pillér, 2007-ben és 2008-ban a nyugdíjpénztárak, 2010-ben a cafeteriaszolgáltató, a Multi-Pay®, 2015-ben pedig a POS-szolgáltatás, ahogyan hírlevelünk 2. pontjában a legördülő írásunkban beszámoltunk.

– Nem minden láb nyereséges, de csoportszinten a Patika – az invesztíciót leszámítva – soha nem volt veszteséges. Mindig sikerült egyensúlyban tartani a bevételeket és a kiadásokat. Egy üzletnek az a dolga, hogy beruházzon, keresse a pénz helyét. Mai napig nagyon jelentős összegeket forgatunk vissza évente. A befektetések alakulása egy jó üzleti tervvel kézben tartható. Kivéve, ha a jogszabályalkotó az utolsó pillanatban módosítja az üzleti környezetet, ahogyan az például a SZÉP kártya esetében történt. Így egy százhetvenmillió forintos fejlesztés a mai napig nem termel pénzt. Amelyik országban ez előfordulhat, ott az üzleti szereplők megfontoltak lesznek. Az utóbbi években az adótörvények is nagyon gyakran változnak. Ám a politika is kockázatot vállal azzal, hogy a szabályozó ilyen erősen beleszól a piac működésébe. Így a magyar lakosság soha nem lesz nagykorú, és nem fog a saját életére vonatkozó olyan tudatos pénzügyi döntéseket hozni, mint a fejlett gazdaságok állampolgárai. Ez pedig gyengíti a politikát is.

Lukács Mariannával, a Patika-csoport alapítójával készült interjút teljes terjedelmében a Piac & Profit júniusi számában olvashatja.

<< VISSZA