Új Pillér hírdetési fejléc - 20% adókedvezmény, hozammal növelt megtakarítás, 10% támofatás szűrővizsgálatra
szerkezeti elem
 
Egészségügyi Hírkomment: Az emberek nyitottak az egészségtudatos viselkedésre (2016.07.01)

Ebben a hónapban Kiss András, az újpilléres szolgáltató Budai Egészségközpont marketing és kommunikációs igazgatója válaszolt a Mire orvoshoz fordulunk, sokszor már késő című írásunk kapcsán arra a kérdésünkre, hogy vajon mi lehet az oka annak, hogy csak komolyabb megbetegedés esetén fordulunk orvoshoz és vajon milyen intézkedésekkel lehetne hatékonyan orvosolni ezt az attitűdöt.

Az emberek nyitottak az egészségtudatos viselkedésre

Nyilvánvalóan szerteágazó társadalmi problémáról van szó, melyben kulturális, demográfiai és gazdasági okok egyaránt szerepet játszanak. Az egyik vezető magán egészségügyi szolgáltatóként és prevenciós centrumként az a tapasztalatunk, hogy igenis van nyitottság az emberekben az egészségtudatosság iránt. Miért is lenne másként, hiszen mindenki szeretne minél tovább, betegség nélkül élni. Azt, hogy ez a vágy érvényre jusson, alapvetően két dolog akadályozza: egyrészt az egészséggel kapcsolatos ismeretek hiánya, másrészt az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés nehézségei.

Mi kicsiben, a saját eszközeinkkel mindkét akadály leküzdésében jelentős sikereket értünk el, és meggyőződésünk, hogy mindez nagyban, társadalmi szinten is megvalósítható. A két akadály közül az elsőt, az ismeretek hiányát, tudatos kommunikációval bontjuk le: folyamatos, interaktív online és offline edukációval segítjük ügyfeleink testi-lelki egészségének megőrzését és hasznos, a mindennapokban alkalmazható tudás birtokába juttatjuk őket.

A tájékozódást követő fázisban a páciensek megoldást keresnek a problémájukra, döntéshelyzetbe kerülnek. A legfontosabb feladat itt az ellátás professzionális megszervezésén túl az azzal kapcsolatos konkrét tudnivalók ismertetése. A döntés felé a hiteles információkon túl bizalomerősítő elemekkel tereljük őket: a szolgáltatások és a szakemberek bemutatásával, többféle kapcsolatfelvételi lehetőség biztosításával, a megközelítés, az igénybevétel körülményeinek részletes ismertetésével.

A háziorvosi, járóbeteg és egynapos ellátás fejlesztésével kapcsolatos szabályozás nyilván az egészségpolitika döntése lesz, ettől függ majd, hogy a közfinanszírozott szféra mit és milyen színvonalon fog ellátni, ami természetesen hatással lesz arra is, hogy mennyien fordulnak majd a magánszolgáltatók felé. Az általunk alkalmazott módszerek pozitív tapasztalatait mindenesetre továbbra is készséggel osztjuk meg a népegészségügyi programok sikerre vitele érdekében.

Kiss András, a Budai Egészségközpont marketing és kommunikációs igazgatója


Az előző hónapban megjelent Egészségügyi Hírkommenteket itt olvashatja

<< VISSZA